Американска компания купува българския онлайн търговец Remix
Цената на сделката е близо 30 млн. долара и е част от стремежа за разширяване на Thredup в Европа
Американският онлайн търговец Thredup придобива българската Remix Global, която управлява магазина за дрехи втора употреба Remixshop. Цената на сделката е около 28.5 млн. долара и е част от стремежа за разширяване на щатската компания в Европа. Според споразумението след приключване на ѝ Thredup ще предостави на управленския екип на Remix 6.5 млн. долара в ограничени дялови единици, които да се придобият в продължение на четири години.
Създадената през 2012 г. Remix Global оперира на девет пазара в Централна и Източна Европа – България, Австрия, Германия, Гърция, Полша, Румъния, Словакия, Чехия и Унгария. Бизнесът генерира 33.9 млн. долара приходи през пандемичната 2020 г., когато коронакризата засегна и продажбите на дрехи втора употреба у нас. Все пак онлайн моделът, по който работи Remix, не бе от най-пострадалите. В разгара на пандемията от там коментираха пред economic.bg, че най-големият проблем се корени в значителните затруднения с доставките между страните.
След затварянето на сделката българската фирма ще работи като независима бизнес единица под чадъра на Thredup, оглавявана от настоящия си изпълнителен директор Любомир Кленов, който също ще ръководи усилията на американската фирма за разширяване.
Очаква се сделката да бъде завършена през четвъртото тримесечие на 2021 г.
Създадена през 2009 г., Thredup оперира онлайн платформи за препродажба на дамско и детско облекло, обувки и аксесоари. Към 31 декември 2020 г. тя има 1.2 милиона активни купувачи и над 400 хиляди активни продавачи. Фирмата от Оукланд, Калифорния, която стана публична през март, има текуща пазарна капитализация от около 2.7 млрд. долара.
Европейският пазар на дрехи втора ръка пък се изчислява на 21 млрд. долара през 2020 г. и се очаква да нарасне до 39 млрд. долара до 2025 г.