Ангелкова: Вече има телефонна линия за нередности в туризма
Гражданите могат да подават сигнали и на имейл
Министерството на туризма открива телефонна линия за сигнали свързани с нередности по Закона за туризма. От вчера, 10 април тя е активна и денонощно потребители ще могат да дават информация за незаконни или недобри практики в сектора. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова в сутрешния блок на Нова телевизия. Тя уточни, че всеки работен ден между 9 и 17:30 експерти от министерството ще изслушват и записват сигналите, през останалото време това ще става чрез автоматизирана система, която ще се проверява своевременно.
Телефонът е 02/9046895, като цената на 1 мин. разговор ще е на тарифата на мобилния план на потребителя и няма да има допълнителна надценка. Сигнали може да се изпращат и на е-mail: [email protected]. Министърът посочи още, че новата линия ще съществува заедно с открития през миналата година телефон за сигнали за нередности по плажа, която доказа своята ефективност.
Хотел “Чифлика Палас Ризорт и Релакс“, станал известен като хотела на ужасите, е затворен, съобщи министър Ангелкова. И допълни, че това е станало благодарение на усилията на министерството и съвместната работа с РЗИ Ловеч.
В момента виждам пропуски в последващия контрол, затова се стига до такива крайни случи, коментира министърът. По тази причина се подготвят промени в Закона за туризма, с които се предвижда създаване на звено за контрол към министерството. Правомощията на Министерството на туризма са да категоризира местата за настаняване и след 5 години, когато подадат заявление за прекатегоризация, се прави проверка. В момента трябва да чакаме друг орган да ни сигнализира за нередности, за да стартираме процедура за отнемане на звезди, каза министърът.
Надявам се подобни случаи да са спорадични, показателно за това е обратната връзка, която имаме от големите туроператори. Мнението им за 4-5 звездните хотели е много положително, каза министър Ангелкова. Доказателство за това е, че висококатегорийните хотели за това лято за резервирани на 90%. Очакваме много добър летен сезон с ръст между 5 и 10%, заяви министърът. През лято 2017 г. отбелязахме увеличение от 5,7% на чуждестранните туристи, с което посетителите достигнаха 5,3 млн. в периода юни-септември.
Относно кадрите в сектора, министър Ангелкова информира, че и тази година ще има наети сезонни работници от трети страни. И припомни, че през миналата година наетите в сектор хотелиерство и ресторантьорство бяха над 4000. Това е временно решение на проблема с квалифицираните кадри, на срещи с бранша обсъждаме начини са подобряване на условията за труд и мотивиране на заетите в сектора, посочи още министърът.
Тя допълни, че Министерството на туризма и Българският червен кръст работят съвместно за промени в Наредбата за водното спасяване, която е приета през 1996 г.. Документът е важен има нужда от осъвременяване на изискванията към необходимото задължително оборудване на спасителните постове, с което да се осигурят още по- добри условия за запазване на живота и здравето на българските и чуждестранни туристи. С измененията се предвижда да бъдат налагани глоби за наематели и концесионери, ако възлагат на спасителите дейност, различна от преките им задължения по водно спасяване, категорична бе министър Ангелкова.