АПИ обеща да ремонтира „Тракия“, но евентуално догодина
През септември трябва да започват някои дейности в участъка между Чирпан и Стара Загора, а догодина да са готови 40-те километра
За поредно лято пътуващите към южното ни Черноморие по магистрала „Тракия“ в участъка между Чирпан и Стара Загора трябва да се движат с 90 км/ч заради лошата настилка. През месец септември обаче Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) най-накрая ще започне процедурата по ремонтните дейности на проблемната отсечка.
„2019 г. обследвахме целия участък. Възложихме изготвянето на технологичен проект, който вече е одобрен от Института по пътища и мостове. В момента се остойностява - около 60 млн. лв., като Агенцията и "Автомагистрали" ЕАД имат готовността след средата на септември да започнат дейности в определени участъци по този път от 156 до 208 км на АМ „Тракия“, обяви председателят на АПИ Георги Терзийски в интервю за БНТ.
По думите му ремонтът ще се извършва поетапно, като се започне от платното в посока Бургас, но със сигурност целият ремонт няма да завърши до края на годината.
Припомняме, че ресорният министър Петя Аврамова преди време обеща, че това лято ще се премахнат ограниченията по „Тракия“. През месец февруари 2020 г. обаче стана ясно, че това няма да се случи. Като причина за поредното отлагане Аврамова посочи „непосилната“ сума, която е необходима, за да се ремонтира пътят и „Тракия“ най-после да се превърне в истинска магистрала. Ограничението на скоростта беше въведено в края на 2018 г., като оттогава имаше множество поставени срокове, но нито в бюджета за 2019 г., нито в бюджета за 2020 г. бяха заложени средства за ремонта на този ключов участък от магистралата.
40-километровият участък се е превърнал в "хранилка", тъй като КАТ стоят и засичат шофьорите, които карат с над 90 км/ч. Засега в платната за изпреварване позволяват движение с нормалните за магистрала 140 км/ч, а много шофьори карат именно там с превишена скорост. По данни на МВР за 2 години са санкционирани близо 9000 водачи.
В днешното си интервю председателят на АПИ уточни, че ремонтите на автомагистрала „Хемус“ по съоръженията след тунел „Витиня“, както и тръбата в посока София във Витиня, ще продължат през целия летен сезон. „Неудобно ще е за шофьорите, но това са абсолютно наложителни ремонти, тъй като има постоянни конструктивни изненади от изграждането на съоръжението в тунел Витиня“, обясни Терзийски.
Той коментира и приходите, които държавата е получила от въвеждането на тол системата в страната. „Към момента, от въвеждането ѝ на 1 март досега, са събрани около 50 000 лв. Добрата новина е че около 70 000 товарни автомобила са оборудвани с устройства, което означава, че основният трафик е оборудван с електронни устройства, с които можем да събираме такси. Отделно са продадени над 1 млн. и 400 маршрутни карти“, обясни Терзийски.