АПИ отвори 17 оферти за проект на скоростен път с тунел под Петрохан
Най-високото ценово предложение е над 6.6 млн. лв., а най-ниското - 3 млн. лв. без ДДС
Агенция „Пътна инфраструктура“ отвори ценови предложения на 17 участника, които се включиха в процедурата за изработване на разширен идеен проект за скоростен път Монтана – София с тунел под Петрохан. Приблизителната дължина на участъка е 82 км, а проектната скорост – 120 км/ч. Офертите варират между малко над 3 млн. лв. и 6.6 млн. лв. без ДДС, като някои от предложенията са доста близки едно до друго.
Припомняме, че процедурата стартира в края на миналата година. Прогнозната й стойност е над 6.6 млн. лв. без ДДС (6 666 666.67 лв.), като тя не можеше да бъде надскачана. Оферти се подаваха първоначално до 15 февруари. Срокът впоследствие бе удължен до 5 март.
Предложенията на фирмите са отворени на 6 март. От тях става ясно, че най-ниското ценово предложение е на Обединение „Монтана – София 2024“, с участници „Виа – План“, „Пътконсулт 2004“. То е в размер на малко над 3 млн. лв. без ДДС (3 066 000 лв.)
Най-високата ценова оферта е на „Ърбан Груп“ – малко над 6.6 млн. лв. без ДДС (6 666 606 лв.). Друга оферта е много близки до тази цена. Така например предложението на „Капитал Уотър Системс“ е само със 106 лв. по-ниско от това на „Ърбан Груп“. То е в размер на 6 666 500 лв. без ДДС.
Любопитно е, че цели три участника дават едно и също ценово предложение в размер на малко над 3.8 млн. лв. без ДДС. Това са „Пътпроект“, „Инжконсултпроект“ ООД и Обединение „Бурда – Енекс“.
Всички оферти
- Обединение „Монтана - София 2024“, с участници „Виа-План“ ЕООД, „Пътконсулт 2004“ ООД - 3 066 000 лв. без ДДС;
- ДЗЗД „СПН-Рол Проджект”, в което са: „СПН Конструкшън“ ООД, „Ролплюс“ ООД - 3 378 600 лв. без ДДС;
- „Трансконсулт-22“ ЕООД - 3 533 333.33 лв. без ДДС;
- „Институт По Транспортна Инфраструктура“ ООД - 3 855 000 лв. без ДДС;
- „Пътпроект“ ЕООД - 3 890 000 лв. без ДДС;
- „Инжконсултпроект“ ООД - 3 890 000 лв. без ДДС;
- Обединение „Бурда – Енекс“, в което влизат „Илия Бурда“ Еоод, „Енергоексперт“ Ад - 3 890 000 лв. без ДДС;
- Обединение „Ий Кей Джей – Виа – Ей Джей“ ДЗЗД, в което са : „Ий Кей Джей България Кънсълтинг Енджиниърс“ ЕООД, „Ей Джей Консулт“ ЕООД, „Виа Про Инженеринг“ ЕООД - 3 986 000 лв. без ДДС;
- Обединение „Икюинфра“, с участници: „Инфра Про Консулт“ ООД, „И Кю И Контрол“ ООД - 4 107 000 лв. без ДДС;
- „Алве Консулт“ ЕООД - 4 175 000 лв. без ДДС;
- „Рутекс“ ООД - 4 199 000 лв. без ДДС;
- „Джи М Инженеринг“ ЕООД - 4 235 000 лв. без ДДС;
- „Трафик Холдинг“ ЕООД - 4 466 666 лв. без ДДС;
- „Хидрогеокомплект“ ЕООД - 4 493 450 лв. без ДДС;
- „Про Билд 90“ ЕООД - 6 600 000 лв. без ДДС;
- „Капитал Уотър Системс“ ЕООД - 6 666 500 лв. без ДДС;
- „Ърбан Груп“ ЕООД - 6 666 606 лв. без ДДС.
Припомняме, че избраният изпълнител ще има 1 година, за да да изготви разширения идеен проект на трасе, което да свърже обхода на гр. Монтана и Софийския околовръстен път. Именно тези проекти ще поставят основите на бъдещата реализация на важния инфраструктурен обект, за който се говори от доста години. Основната му цел е да разтовари тежкия трафик и да бъде по-бърза и къса алтернатива на строящия се скоростен път между Видин и Ботевград.
В прессъобщение от АПИ посочват, че през годините проектът е разглеждан многократно, но окончателното проектно решение не е одобрено. В края на 80-те години на 20-и век са извършвани проучвания, които са имали за цел изследване на икономическата целесъобразност на проект за подобряване на трасето на второкласния път София – Монтана. През 2020 г. е изработено прединвестиционно проучване за направлението с тунел под прохода „Петрохан“.