Apple и Samsung ще си сътрудничат в нова област
Причината е регистрираният спад в продажбите на производителя на i-устройствата
~ 2 мин.
След като през 2016 г. Apple и Samsung подписаха споразумение за доставката на OLED-дисплеи за новите iPhone X и XS от южнокорейския производител, днес двете компании сключиха друга сделка, предаде Reuters. Новата договореност предвижда Samsung да инсталира ново приложение на „умните” си телевизори, което да позволи гледането на съдържание от услугата iTunes на Apple.
Споразумението е първи знак, че Apple променя стратегията си, която досега предвиждаше телевизионното съдържание от iTunes да е достъпно единствено чрез устройствата, произведени от компанията. Причината е, че фирмата, оглавявана от Тим Кук, се сблъсква със слаби продажби на хардуера си в Китай, както и на смартфоните си в световен мащаб – днес клиентите сменят своите iPhone-и по-рядко от всякога. В резултат на забавящите се продажби на устройства Apple все повече разчита на доходи от услугите, които предлага – облачното хранилище iCloud, както и продажбата на музикално, филмово и телевизионно съдържание.
Сделката със Samsung може да е първата стъпка на Apple да излъчва съдържанието си през устройствата на други производители. Компанията от Купертино в момента произвежда приемника за „умна” телевизия Apple TV, който се свързва към телевизора, но досега фирмата не е създавала собствен телевизор. Според новото споразумение Samsung ще добави приложение в своите телевизори, което ще позволи на потребителите да гледат своите закупени досега филми и телевизионни предавания, както и да купуват или наемат ново съдържание. Южнокорейския производител също така ще добави в устройствата си софтуера AirPlay 2 на Apple, който ще позволи на собствениците на iPhone да излъчват съдържание от смартфона към телевизора си.
Много подобни на сключеното между Apple и Samsung споразумения предвиждат компаниите, генериращи съдържание, да плащат на производителите на телевизори за правото тяхното съдържание да присъства на екраните на зрителите. Засега обаче и американската, и южнокорейската, компании отказват да коментират дали Apple ще плаща някакви такси или процент от продажбите на Samsung.
Споразумението е първи знак, че Apple променя стратегията си, която досега предвиждаше телевизионното съдържание от iTunes да е достъпно единствено чрез устройствата, произведени от компанията. Причината е, че фирмата, оглавявана от Тим Кук, се сблъсква със слаби продажби на хардуера си в Китай, както и на смартфоните си в световен мащаб – днес клиентите сменят своите iPhone-и по-рядко от всякога. В резултат на забавящите се продажби на устройства Apple все повече разчита на доходи от услугите, които предлага – облачното хранилище iCloud, както и продажбата на музикално, филмово и телевизионно съдържание.
Сделката със Samsung може да е първата стъпка на Apple да излъчва съдържанието си през устройствата на други производители. Компанията от Купертино в момента произвежда приемника за „умна” телевизия Apple TV, който се свързва към телевизора, но досега фирмата не е създавала собствен телевизор. Според новото споразумение Samsung ще добави приложение в своите телевизори, което ще позволи на потребителите да гледат своите закупени досега филми и телевизионни предавания, както и да купуват или наемат ново съдържание. Южнокорейския производител също така ще добави в устройствата си софтуера AirPlay 2 на Apple, който ще позволи на собствениците на iPhone да излъчват съдържание от смартфона към телевизора си.
Много подобни на сключеното между Apple и Samsung споразумения предвиждат компаниите, генериращи съдържание, да плащат на производителите на телевизори за правото тяхното съдържание да присъства на екраните на зрителите. Засега обаче и американската, и южнокорейската, компании отказват да коментират дали Apple ще плаща някакви такси или процент от продажбите на Samsung.