Apple ще открие магазин в Индия
Години наред компанията се бори за пазарен дял в региона
~ 2 мин.
Apple заяви, че "няма търпение" да отвори първия си магазин на дребно в Индия, след като години наред се бори за спечелване на пазарен дял в региона, според изявление, предоставено на CNBC.
Феновете на Apple в Индия обаче вероятно ще трябва да изчакат още малко за откриването на магазина. В изявлението Apple казва: „Ще ни отнеме известно време, за да започнем да планираме и ще имаме още какво да обявим, освен бъдеща дата.“
Откриването на магазина ще отбележи най-новата тактика, с която Apple се опитва да навлезе на индийския пазар. Xiaomi и Samsung доминираха пазара на смартфони в региона през 2018 г. с доставки, като задържаха съответно 28,9% и 22,4% зял, сочат данни на изследователската фирма IDC. Apple дори не проби списъка на първите пет играчи, които държат 73% от пазара, според IDC.
През 2016 г. изпълнителният директор на Apple Тим Кук обяви „огромния пазарен потенциал” в Индия въз основа на голямото население с много млади хора. Но оттогава компанията все още се бори да бъде в крак с другите производители на смартфони в региона. Според анализаторите Apple изостава в Индия отчасти поради цената на своите продукти, която е прекомерно висока за много потенциални купувачи в региона.
През 2018 г. средната продажна цена на смартфон в Индия е била 158 долара, според IDC. Докато пазарът на премиум модели, определен от IDC като телефони за над 500 долара, надхвърли други ценови сегменти през 2018 г., Samsung все пак се представя по-добре от Apple в най-високия край на сегмента.
Феновете на Apple в Индия обаче вероятно ще трябва да изчакат още малко за откриването на магазина. В изявлението Apple казва: „Ще ни отнеме известно време, за да започнем да планираме и ще имаме още какво да обявим, освен бъдеща дата.“
Откриването на магазина ще отбележи най-новата тактика, с която Apple се опитва да навлезе на индийския пазар. Xiaomi и Samsung доминираха пазара на смартфони в региона през 2018 г. с доставки, като задържаха съответно 28,9% и 22,4% зял, сочат данни на изследователската фирма IDC. Apple дори не проби списъка на първите пет играчи, които държат 73% от пазара, според IDC.
През 2016 г. изпълнителният директор на Apple Тим Кук обяви „огромния пазарен потенциал” в Индия въз основа на голямото население с много млади хора. Но оттогава компанията все още се бори да бъде в крак с другите производители на смартфони в региона. Според анализаторите Apple изостава в Индия отчасти поради цената на своите продукти, която е прекомерно висока за много потенциални купувачи в региона.
През 2018 г. средната продажна цена на смартфон в Индия е била 158 долара, според IDC. Докато пазарът на премиум модели, определен от IDC като телефони за над 500 долара, надхвърли други ценови сегменти през 2018 г., Samsung все пак се представя по-добре от Apple в най-високия край на сегмента.
Apple предприе стъпки, за да направи своите смартфони по-достъпни за индийските купувачи. През 2016 г. компанията се опита да внесе и продава обновени телефони в Индия, но искането й беше отхвърлено от правителството многократно.
Съвсем наскоро компанията намали цените на iPhone XR в Индия с около една четвърт. Краткосрочната промоционална оферта комбинира кампания за намаляване на цените и връщане на пари в брой с кредитни карти, според Reuters.