Apple ще покаже революционна технология за добавена реалност
С нея ще се избегне проблемът със съхранението на лични данни и ще може да се играе от много хора
~ 2 мин.
Следващата седмица Apple ще представи инструменти, позволяващи на двама потребители на iPhone да споделят добавена реалност (AR), пише Reuters, като се позовава на свои източници. Тази технология позволява да се виждат виртуални структури, насложени върху околната среда чрез смартфон или други устройства.
Apple и Google се състезават да пуснат AR инструменти, за да привлекат разработчиците на подобен софтуер към своите платформи. И двете компании се стремят да да позволят на двама души да споделят данни, за да могат да виждат един и същ виртуален обект в едно и също пространство чрез своите отделни устройства. Това обаче предизвиква притеснение относно неприкосновеността на личния живот. Ако AR приложенията станат масови, хората ще сканират домовете си и други лични пространства редовно, предупреждават разработчици.
За да реши този проблем, технологията на Apple не предполага данни за средата да се събират на сървърите на компанията. Тези данни ще се предават между двете потребителски устройства и няма да се съхраняват, са казали източниците на Reuters. За разлика от Apple, технологията на Google изисква съхранение на данните на облак.
От Apple са отказали коментар. Bloomberg вече съобщи, че компанията ще обяви мултиплейър AR по време на своята конференция за разработчици, която започва в понеделник.
Системата на Apple обаче избягва съхраняването на всякакви сурови картографски данни на обкръжението на потребителя в облака, са казали източниците на Reuters. Google също обяви, че планира да премахне съхранението на сурови данни.
Подходът „телефон към телефон“ може да се сблъска с технически проблеми, смятат експерти. Може да се окаже по-трудно да се справя с три или повече играчи наведнъж, ако играчът, който започна играта, се откаже.
Това е технологията, използвана в мобилната игра Pokemon Go.
Apple и Google се състезават да пуснат AR инструменти, за да привлекат разработчиците на подобен софтуер към своите платформи. И двете компании се стремят да да позволят на двама души да споделят данни, за да могат да виждат един и същ виртуален обект в едно и също пространство чрез своите отделни устройства. Това обаче предизвиква притеснение относно неприкосновеността на личния живот. Ако AR приложенията станат масови, хората ще сканират домовете си и други лични пространства редовно, предупреждават разработчици.
От Apple са отказали коментар. Bloomberg вече съобщи, че компанията ще обяви мултиплейър AR по време на своята конференция за разработчици, която започва в понеделник.
AR се превърна в основен фокус и за двете компании. Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук го нарече „голям и труден за разбиране“, а компанията пусна първите си инструменти, за да позволи на разработчиците на софтуер да направят AR приложения миналата година. А това на практика направи възможно използването на AR на телефони без допълнителна модификация. Този ход принуди Google да се откаже от разработките, които изискват телефоните с AR да имат специални сензори и също започна да изгражда инструменти за конвенционални телефони.
Състезанието между двете компании става все по ожесточено от тогава. На своята конференция за разработчици през май Google представи свои инструменти за мултиплейър AR игри. Системата, наречена Cloud Anchors, изисква първият играч да сканира средата си и след това да качи суровите картографски данни на сървърите на Google. Следващите играчи извършват сканиране, което изпраща по-ограничена информация на същия сървър, който синхронизира телефоните и позволява на всеки да вижда същия виртуален обект в едно и също физическо пространство.Системата на Apple обаче избягва съхраняването на всякакви сурови картографски данни на обкръжението на потребителя в облака, са казали източниците на Reuters. Google също обяви, че планира да премахне съхранението на сурови данни.
Подходът „телефон към телефон“ може да се сблъска с технически проблеми, смятат експерти. Може да се окаже по-трудно да се справя с три или повече играчи наведнъж, ако играчът, който започна играта, се откаже.