Авиокомпании се изправят пред нов недостиг след големия скок в търсенето
Това може в крайна сметка да доведе до отмяна на някои полети или да принуди авиокомпаниите да правят допълнителни спирки
Седалките са пълни в повечето самолети, но в някои случаи резервоарите за гориво не са. На няколко западни летища в САЩ няма достатъчно реактивно гориво, за да отговори на нарасналото търсене на пътувания за почивки. Това може в крайна сметка да доведе до отмяна на някои полети или да принуди авиокомпаниите да правят допълнителни спирки, за да зареждат по-дълги маршрути.
Част от проблема е недостигът на шофьори на цистерни, необходими за доставяне на гориво, предава CNN. Приблизително 20% от танкерите в цялата страна са паркирани поради липса на квалифицирани шофьори, според индустриална търговска група. Този недостиг вече засегна бензиностанциите.
Но авиокомпаниите и летищата също се борят да получат горивото, от което се нуждаят, тъй като тръбопроводите се изместиха от пренасянето на реактивно гориво, когато миналата година въздушното пътуване почти спря. Сега реактивното гориво не получава пространството за тръбопроводите, от което се нуждае, за да бъде в крак със скока на въздушните пътувания.
Проблемът е най-силно изразен в поредица от западни летища, които са популярни дестинации за почивка, включително някои в Айдахо, Монтана, Невада, Юта и Уайоминг. Airlines for America, търговска група на авиоиндустрията, известна като A4A, заяви, че полетите в и извън Монтана са с 25% над нивата преди пандемията. Допълването към недостига на гориво за авиокомпаниите е фактът, че някои доставки в този регион се пренасочват към самолети за борба с горски пожари.
Броят на ежедневните полети в САЩ все още е по-нисък, отколкото преди пандемията, тъй като бизнес и международните пътувания остават под нивото, на което бяха. Но пътуванията в свободното време достигнаха или надвишиха нивата преди пандемията по много маршрути, според последните доклади за приходите от авиокомпаниите.
American Airlines (AAL), която трябваше да отмени някои полети по-рано това лято поради недостиг на служители, заяви, че спирки за зареждане на гориво по някои маршрути ще бъдат добавени, когато е необходимо, ако доставките на летище преди излитане са ограничени.
Превозвачите също виждат значително по-високи разходи за гориво, отколкото преди година, когато сривът на цените на петрола като цяло и ограниченото търсене на реактивно гориво накара цените да спаднат.