Аврамова: Над 100 км. нови пътища ще са в строеж през 2020 г.
Автобусните билети ще поскъпнат между 5 и 96 ст. заради тол системата
Над 100 километра скоростни и магистрални участници от пътната инфраструктура ще бъдат в строеж през 2020 г. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова в интервю за БТА.
Това са участъци от магистралите „Хемус“ и „Струма“, магистрала „Европа“, скоростният път Видин-Ботевград, Околовръстното на София между „Младост“ и автомагистрала „Тракия“, уточни Аврамова.
По отношение на тол системата министър Аврамова увери, че по всеки един от нейните елементи се работи с голяма отговорност. Като целта е да бъде изпълнено планираното и тя да влезе в търговска експлоатация най-късно до 1 март 2020 г. Направените изчисления показват, че повишението на цените на автобусните билети в резултат от въвеждането на тарифите би трябвало да е между 5 и 96 ст., каза министър Аврамова.
При късите автобусни линии като Плевен-Ловеч или Пловдив-Пазарджик тол тарифите ще доведат до поскъпване на билетите между 5 и 15 стотинки. При маршрути със средна или по-голяма дължина поскъпването ще е с 5-6 на сто, но не повече от 96 ст. Билетът от София до Перник например ще поевтинее с 2.2 на сто, тъй като делът на таксуваната мрежа по този маршрут е само 30 процента, коментира министърът.
Малко по-голямо е увеличението при по-дългите разстояния. В момента средната цена на билета от София до Русе например е около 21.84 лв. При средна заетост от 20 човека в автобус, цената на винетката на един пътник е 13 ст. Тол таксата на пътник по този маршрут с дължина 316.12 км е 63 ст. и при положение, че мрежата с тол таксуване е 85% от целия маршрут, цената на билета ще се повиши на 22.44 лв. или увеличението ще е с около 60 ст., каза министър Аврамова.
Животът ни принуждава да търсим и по-модерни, иновативни решения, коментира министърът по повод водната криза в Перник. Тя даде пример с британските ВиК оператори, които разполагат с иновационен фонд, който им помага да подобряват ефективността си, за да се пестят пари и да се подобрява инфраструктурата.
"При нас няма източници за финансиране на иновативни решения. Но очевидно трябва да се мисли и в тази посока", каза регионалният министър. И напомни, че Перник е единственият областен център, който в предишния програмен период не успя да се пребори за еврофинансиране на воден цикъл.