Австралийски съд постанови, че Trivago заблуждава клиентите със скъпи оферти
Предстои да бъде наложено парично наказание
~ 2 мин.
Trivago NV подвежда клиентите в реклами, които твърдят, че уебсайтът показва най-добрите цени на хотели, когато в действителност селектира сделки, които генерират най-високите комисиони за германския сайт за сравнение на пътувания, постанови австралийски съд.
Trivago е нарушила закона за защита на потребителите на Австралия, когато през 2018 г. е представяла заблуждаващи становища относно цените на хотелските стаи както в уебсайта си, така и в телевизионната реклама, заяви председателят на Австралийската комисия за конкуренция и потребители Род Симс, съобщава днес Reuters.
"Trivago прави парите си от комисионните, платени от рекламите на своя уебсайт“, каза още Симс. „Те дават приоритет на тези хора, които плащат най-голямата комисионна на своя уебсайт. Следователно потребителите се насочват към рекламодатели, които най-много извличат полза от Trivago, а не към рекламодатели, които най-много ползват потребителите".
Потребителският регулатор в Австралия подаде иск срещу дружеството, листвано във Франкфурт, през август заради твърденията, че е подвело клиенти. Федералният съдия Марк Мошински се произнесе срещу компанията в понеделник, като заяви, че парични наказания ще бъдат определени в бъдещо заседание.
Решението на Мошински илюстрира случаи, в които списъците на Trivago филтрират оферти, които не отговарят на минималния праг на приходи за компанията.
Ръководителят на комуникациите на Trivago Стефани Лоуентал заяви, че компанията ще разгледа решението на съда, който според компанията предоставя "нови насоки" за това как резултатите от уебсайта за сравнение трябва да се показват в Австралия.
Trivago е нарушила закона за защита на потребителите на Австралия, когато през 2018 г. е представяла заблуждаващи становища относно цените на хотелските стаи както в уебсайта си, така и в телевизионната реклама, заяви председателят на Австралийската комисия за конкуренция и потребители Род Симс, съобщава днес Reuters.
"Trivago прави парите си от комисионните, платени от рекламите на своя уебсайт“, каза още Симс. „Те дават приоритет на тези хора, които плащат най-голямата комисионна на своя уебсайт. Следователно потребителите се насочват към рекламодатели, които най-много извличат полза от Trivago, а не към рекламодатели, които най-много ползват потребителите".
Потребителският регулатор в Австралия подаде иск срещу дружеството, листвано във Франкфурт, през август заради твърденията, че е подвело клиенти. Федералният съдия Марк Мошински се произнесе срещу компанията в понеделник, като заяви, че парични наказания ще бъдат определени в бъдещо заседание.
Решението на Мошински илюстрира случаи, в които списъците на Trivago филтрират оферти, които не отговарят на минималния праг на приходи за компанията.
Ръководителят на комуникациите на Trivago Стефани Лоуентал заяви, че компанията ще разгледа решението на съда, който според компанията предоставя "нови насоки" за това как резултатите от уебсайта за сравнение трябва да се показват в Австралия.
„Ние работим за бързото разбиране на последиците от това решение върху дизайна на нашия уебсайт и цялостното му въздействие върху австралийската туристическа индустрия и начина, по който уебсайтовете трябва да бъдат проектирани в Австралия“, каза Лоуентал.