Българинът консумира уиски четири пъти месечно
Уискито е най-предпочитаният алкохол у нас, следван от водка и узо
~ 1 мин.
Българинът консумира уиски четири пъти месечно, а средната консумация в Европейския съюз на годишна база е 1,2 литра на човек, сочат данни на Евростат относно консумацията и търговията с уиски в ЕС през 2016 г.
Уискито е най-предпочитаният алкохол у нас от всички видове вносни спиртни напитки - 56 на сто от общия обем внесен алкохол и над 6,5 млн. литра през 2016 г. Експертите смятат, че причината е в това, че уискито наподобява традиционният български алкохол - ракията, както и заради чувството за престиж и достъпен лукс.
Всеки трети българин, или 30% от българите на възраст 18-43 години консумират уиски. С нарастването на възрастта (35-54 години) обаче тази тенденция намалява почти двойно.
Уискито е най-предпочитаният алкохол у нас от всички видове вносни спиртни напитки - 56 на сто от общия обем внесен алкохол и над 6,5 млн. литра през 2016 г. Експертите смятат, че причината е в това, че уискито наподобява традиционният български алкохол - ракията, както и заради чувството за престиж и достъпен лукс.
Всеки трети българин, или 30% от българите на възраст 18-43 години консумират уиски. С нарастването на възрастта (35-54 години) обаче тази тенденция намалява почти двойно.
Мъжете и жените в България консумират уиски почти еднакво - 14 на сто от общия внос на високоалкохолни спиртни напитки, показват данни на Асоциацията на вносителите и търговците на спиртни напитки.
Очакваният резултат от вноса на уиски за миналата година е около 6,8 млн. литра, показват прогнози на асоциацията. Стойността на внесеното уиски през миналата година е над 135 млн. лв., или ръст от 12% спрямо 2016 г.
Най-висок е делът на внасяното у нас уиски от Шотландия (61%), следвано от ирландското (21%) и американското (16%).
На второ място след консумацията на уиски (56%) в България се нарежда водка (18%) и узо (14%), според данни на Асоциацията на вносителите и търговци на спиртни напитки, цитирани от БНТ.