България отново променя правилата за допустимите часове шофиране на камионите
Водачите ще могат да карат повече и да почиват по-малко, но вече могат да ползват и компенсации
България отново въвежда промени в разрешеното максимално време за шофиране, както и в минималното време за почивка на международните шофьори на товарни камиони заради пандемията от коронавируса.
В края на месец март страната ни получи разрешение от Европейската комисия българските шофьори да могат да карат без почивка по 11 часа, а не по 9, както досега. Редовният седмичен период за почивка пък беше намален от 45 на 24 часа без право на компенсация. Минималните дневни почивки пък бяха заменени от 45-минутен отдих на всеки 5 часа и половина. Правилата в този им вид важат до 17 април 2020 г.
От 17 април до 17 май продължават да важат новите правила за повече разрешени часове шофиране, но има промени по отношение на почивките, става ясно от публикувано съобщение на сайта на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС). Водачите ще продължат да имат право да карат по 11 часа, вместо по 9. Остава правилото и за това, че минималните дневни почивки се заменят от 45-минутен отдих на всеки 5 часа и половина.
Според новите правила водачите ще имат право на две последователни намалени седмични почивки от минимум 24 часа при условие, че за период от четири последователни седмици са почивали четири пъти. Като два от тези пъти почивката е била по 24 часа (тоест редовната седмична). "Като компенсацията за тези две намалени седмични почивки трябва да се вземе преди следващия период на почивка", уточняват от транспортното министерство.
Подобни промени са извършили всички държави членки на Европейския съюз след разрешение на Европейската комисия. Като мотив за действията си властите във всички страни членки са изтъкнали гарантирането на националните доставки на стоки в условията на пандемия.