„Български пощи” ще разпространява вестници от Нова година
Точките за продажба на дребно на печатните издания са около 6 000-7 000
~ 2 мин.
„Български пощи“ ще започне да разпространява печатни издания от 2020 г., обяви на специална пресконференция транспортният министър Росен Желязков. Той обаче изрично подчерта, че правителството няма амбиция „Български пощи“ да стане монополист на пазара на разпространение и продажба на печатни издания.
В предмета на дейност на Български пощи е записано и разпространението на печатни издания. Това дава възможност на Български пощи да се включи като търговско дружество на либералния пазар в дейността по разпространение на печатните издания от издателите до търговците на дребно, което ще доведе до диверсификацията на пазара без да се ограничава конкуренцията“, заяви Росен Желязков.
По думите му реалистичният срок в доставката на печатни издания е втората половина на януари следващата година, като до тогава ще се направят необходимите разчети и ще проведат преговори с издателите
„Всеки издател трябва да има възможността да прецени, кой дистрибутор отговаря най-добре на неговите виждания и икономически интерес. Важно е да се знае, че дейността на Български пощи, по отношение на извършването на услуги и дейности извън обхвата на универсалната пощенска услуга се извършват на пазарен принцип“, каза Желязков.
Министърът отбеляза, че Български пощи разполагат с необходимата мрежа, както за дистрибуция, така и за продажба на дребно в цялата страна. Логистичната верига обхваща около 3500 доставки ежедневно или 4000 пакета, 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Обхватът на процеса включва 18 национални и 115 регионални маршрута, от които 110 са нощни. На месечна база целият транспорт обхваща 800 хил. км., като печатните издания са около 900 тома, а обемът им е 2 400 куб. м. За реализирането на тази услуга се правят анализи на организацията и необходимия транспорт. Министърът допълни, че се работи и по внедряването на други услуги, които ще подпомогнат за развитието на Български пощи. Точките за продажба на дребно на печатните издания са около 6 000-7 000 спрямо сезона, и те включват сергии, бензиностанции, търговски вериги, молове и лафки.
В предмета на дейност на Български пощи е записано и разпространението на печатни издания. Това дава възможност на Български пощи да се включи като търговско дружество на либералния пазар в дейността по разпространение на печатните издания от издателите до търговците на дребно, което ще доведе до диверсификацията на пазара без да се ограничава конкуренцията“, заяви Росен Желязков.
По думите му реалистичният срок в доставката на печатни издания е втората половина на януари следващата година, като до тогава ще се направят необходимите разчети и ще проведат преговори с издателите
„Всеки издател трябва да има възможността да прецени, кой дистрибутор отговаря най-добре на неговите виждания и икономически интерес. Важно е да се знае, че дейността на Български пощи, по отношение на извършването на услуги и дейности извън обхвата на универсалната пощенска услуга се извършват на пазарен принцип“, каза Желязков.
Министърът отбеляза, че Български пощи разполагат с необходимата мрежа, както за дистрибуция, така и за продажба на дребно в цялата страна. Логистичната верига обхваща около 3500 доставки ежедневно или 4000 пакета, 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Обхватът на процеса включва 18 национални и 115 регионални маршрута, от които 110 са нощни. На месечна база целият транспорт обхваща 800 хил. км., като печатните издания са около 900 тома, а обемът им е 2 400 куб. м. За реализирането на тази услуга се правят анализи на организацията и необходимия транспорт. Министърът допълни, че се работи и по внедряването на други услуги, които ще подпомогнат за развитието на Български пощи. Точките за продажба на дребно на печатните издания са около 6 000-7 000 спрямо сезона, и те включват сергии, бензиностанции, търговски вериги, молове и лафки.