БДЖ удължи срока за участие в процедурата за доставка на 16 нови мотриси
Заради промени в информацията вместо до днес документите се подават до 26-и февруари
„БДЖ-Пътнически превози” удължи с 19 дни срока за подаване на заявления за участие в процедурата за „доставка и гаранционна поддръжка на до 16 броя новопроизведени електрически мотрисни влака”. Първоначално обявения в Агенцията за обществени поръчки срок изтичаше в 16.45 ч. днес.
С „Решение за одобряване на обявление за изменение или допълнителна информация” от 27.01.2020 г., се правят изменения в техническите изисквания. Според запознати причината е писмо до ръководството на компанията, изпратено от „Шкода”. Известната чешка компания е протестирала срещу изискването към участниците да имат произведени поне 12 електромотрисни влака през последните три години.
Първото изменение е относно дължината на влака, като вместо „110 м +/-10%” вече се допуска и доставката на мотриси „100 м +/-12%”. Явно разликата от 2.20 метра е твърде съществена, след като налага изменение на цялата процедура и удължаване на срока, въпреки че ръководството на дружеството бърза максимално спешно да проведе процедурата. Освен промени в дължината се добавя и ново изискване за минималните места в мотрисите – 280 места, като се внасят и изисквания за разстоянията между седалките – 1 метър за вагоните първи клас и 85 см - за втори клас.
Подадените до 25-и февруари заявления ще бъдат отворени в 14.00 часа на следващия ден – 27-и февруари, става ясно още от промяната.
Припомняме, че общата стойност на обществената поръчка е 246 787 878.93 лева – практически най-скъпата в цялата 3-десетилетна най-нова история на БДЖ.
В изискванията е записано, че първата мотриса трябва да бъде доставена до 24 месеца, а последната – до 36 месеца от датата на подписването на договора. Че срокът на доставките е важен личи от факта, че са заложени 15 т. оценка за доставката на първата мотриса и още 15 точки – на всички останали мотриси. Стойността на плановата техническа поддръжка на една мотриса ще се оценява с 20 точки, а експлоатационния разход за превоз на 1 пътник – с 15 точки.
Ръководството на „БДЖ-Пътнически превози” очаква заявления да подадат поне 5-6 компании, известни производители на електромотрисни влакове, като „Алстом” и „Сименс”, а също и производители от Канада, Китай и дори Корея.