Бернар Арно има голям проблем и той се нарича Доналд Тръмп
Евентуални мита на САЩ за френски стоки ще ударят в сърцето бизнес империята на най-богатия европеец
~ 3 мин.
Шефът на LVMH Бернар Арно има проблем - проблем, наречен Доналд Тръмп, пише "Форчън".
Третият най-богат в света мъж само във вторник загуби близо 1.6 млрд. долара от личното си състояние от 104 млрд. долара, след като търговският представител на САЩ обяви, че страната може да въведе мита до 100% за луксозни френски производители, включително модни къщи, собственост на LVMH - Bulgari, Christian Dior и Louis Vuitton, и производителят на шампанско Moët & Chandon.
Ако бъдат приложени през януари, тарифите - въведени като отмъщение за новия френски данък за цифровите услуги срещу гигантите от Силициевата долина като Twitter, Google, Facebook и Amazon - ще ударят в сърцето бизнес империята на Арно, която записа общо приходи от близо 52 млрд. долара през 2018 г., според данни на компанията.
Във вторник цената на акциите на LVMH - която е 50% собственост на Арно - падна с 1,5% след заплахата с митата. От този момент акцията върна половината от загубите, за да достигне около $ 441 на акция към четвъртък сутринта.
Низходящият тренд идва буквално дни, след като Арно обяви сделката на LVMH за 16,2 милиарда долара за нюйоркската бижутерска компания Tiffany. Сделката ще добави още една световноизвестна луксозна марка към портфолиото на Арно с бляскави марки и за малко не превърна французина в най-богатия човек в света. Състоянието му за кратко изпревари това на Бил Гейтс и доближи това на лидера в класацията Джеф Безос.
Изказвайки се в първия ден на конференцията на НАТО в Лондон във вторник, Тръмп беше категоричен относно решението си да се насочи към френските луксозни марки и директно критикува френския цифров данък като насочен към американските компании.
"Няма да позволя на никого да се възползва от американските компании", заяви Тръмп пред репортерите за данъка, който ще въведе 3% налог върху приходите, спечелени във Франция от технологичните титани, голяма част от които са базирани в САЩ.
„Не искам Франция да облага с данъци американски компании. Ако някой ще обложи американски компании, това сме ние “, добави той.
Когато търговският представител на САЩ Робърт Лайтайзър спомена за първи път потенциалните тарифи в понеделник, ефектът беше незабавен: акциите на притежаваната от Арно Christian Dior спаднаха с 1,5% във вторник, а тези на конкурентната луксозна група Kering, собственик на модните икони Gucci, Yves Saint Laurent и Balenciaga, също загубиха около 1.9%. Акциите както на Dior, така и на Kerring вече възстановиха около три четвърти от загубите си, допълва "Форчън".
Новите мита са втората заплаха, която засегна Франция - и самия Арно - през последните месеци. На 18 октомври администрацията на Тръмп наложи тарифи от 10% за големите граждански самолети и 25% за европейски продукти, вариращи от уиски и вино до чанти и мъжки костюми, в отговор на 18 милиарда долара държавни субсидии, предоставени на Airbus от Франция, Германия, Испания и Великобритания - субсидии, които Световната търговска организация смята за незаконни.
Това удари най-различни бизнеси - от шотландските дестилатори на уиски до производителите на сирене Roquefort и Gruyère - но ударът върху LVMH е значителен, защото неговата дъщерна компания Moët Hennessy контролира 26 отделни производители на вино и спиртни напитки като Dom Perignon, Krug, Veuve Clicquot и Hennessy. Нейните огромни модни притежания включват и редица висококачествени кожени изделия, произведени за брандове като Givenchy, Kenzo и Louis Vuitton.
В същото време секторът за луксозни стоки в САЩ също е основен пазар на LVMH. Според данни на Bloomberg, купувачите от САЩ са купили стоки от марката на стойност 12.4 млрд. долара през 2018 г. - около 25% от глобалните продажби на конгломерата.
Конфликтът между САЩ и Франция, който ескалира тази седмица, резонира в сърцето на френския луксозен сектор, който представлява 4.1% от общия френски износ за САЩ, според Panjiva, S&P Global Market Intelligence.
Третият най-богат в света мъж само във вторник загуби близо 1.6 млрд. долара от личното си състояние от 104 млрд. долара, след като търговският представител на САЩ обяви, че страната може да въведе мита до 100% за луксозни френски производители, включително модни къщи, собственост на LVMH - Bulgari, Christian Dior и Louis Vuitton, и производителят на шампанско Moët & Chandon.
Ако бъдат приложени през януари, тарифите - въведени като отмъщение за новия френски данък за цифровите услуги срещу гигантите от Силициевата долина като Twitter, Google, Facebook и Amazon - ще ударят в сърцето бизнес империята на Арно, която записа общо приходи от близо 52 млрд. долара през 2018 г., според данни на компанията.
Във вторник цената на акциите на LVMH - която е 50% собственост на Арно - падна с 1,5% след заплахата с митата. От този момент акцията върна половината от загубите, за да достигне около $ 441 на акция към четвъртък сутринта.
Низходящият тренд идва буквално дни, след като Арно обяви сделката на LVMH за 16,2 милиарда долара за нюйоркската бижутерска компания Tiffany. Сделката ще добави още една световноизвестна луксозна марка към портфолиото на Арно с бляскави марки и за малко не превърна французина в най-богатия човек в света. Състоянието му за кратко изпревари това на Бил Гейтс и доближи това на лидера в класацията Джеф Безос.
Изказвайки се в първия ден на конференцията на НАТО в Лондон във вторник, Тръмп беше категоричен относно решението си да се насочи към френските луксозни марки и директно критикува френския цифров данък като насочен към американските компании.
"Няма да позволя на никого да се възползва от американските компании", заяви Тръмп пред репортерите за данъка, който ще въведе 3% налог върху приходите, спечелени във Франция от технологичните титани, голяма част от които са базирани в САЩ.
„Не искам Франция да облага с данъци американски компании. Ако някой ще обложи американски компании, това сме ние “, добави той.
Когато търговският представител на САЩ Робърт Лайтайзър спомена за първи път потенциалните тарифи в понеделник, ефектът беше незабавен: акциите на притежаваната от Арно Christian Dior спаднаха с 1,5% във вторник, а тези на конкурентната луксозна група Kering, собственик на модните икони Gucci, Yves Saint Laurent и Balenciaga, също загубиха около 1.9%. Акциите както на Dior, така и на Kerring вече възстановиха около три четвърти от загубите си, допълва "Форчън".
Новите мита са втората заплаха, която засегна Франция - и самия Арно - през последните месеци. На 18 октомври администрацията на Тръмп наложи тарифи от 10% за големите граждански самолети и 25% за европейски продукти, вариращи от уиски и вино до чанти и мъжки костюми, в отговор на 18 милиарда долара държавни субсидии, предоставени на Airbus от Франция, Германия, Испания и Великобритания - субсидии, които Световната търговска организация смята за незаконни.
Това удари най-различни бизнеси - от шотландските дестилатори на уиски до производителите на сирене Roquefort и Gruyère - но ударът върху LVMH е значителен, защото неговата дъщерна компания Moët Hennessy контролира 26 отделни производители на вино и спиртни напитки като Dom Perignon, Krug, Veuve Clicquot и Hennessy. Нейните огромни модни притежания включват и редица висококачествени кожени изделия, произведени за брандове като Givenchy, Kenzo и Louis Vuitton.
В същото време секторът за луксозни стоки в САЩ също е основен пазар на LVMH. Според данни на Bloomberg, купувачите от САЩ са купили стоки от марката на стойност 12.4 млрд. долара през 2018 г. - около 25% от глобалните продажби на конгломерата.
Конфликтът между САЩ и Франция, който ескалира тази седмица, резонира в сърцето на френския луксозен сектор, който представлява 4.1% от общия френски износ за САЩ, според Panjiva, S&P Global Market Intelligence.
Общо предложените мита са насочени към 63 продукта с приблизителна търговска стойност от 2.4 млрд. долара. Сред тях козметичните продукти ще бъдат най-засегнати, като през последните 12 месеца са регистрирали 842 млн. долара внос в САЩ, следван от шампанското (806 млн. долара) и чантите (434 млн. долара).
Докато гигантът от Франция в сферата на козметиката L'Oreal е най-големият доставчик на козметични продукти в САЩ, LVMH вероятно наистина ще почувства болката от тарифите, тъй като продуктовата му гама включва и трите най-засегнати категории.
Фирмите на огневата линия може да намерят утеха във факта, че засега митата са само заплаха към този момент - не е гарантирано, че те ще влязат в сила - въпреки че напрежението остава високо.
Докато гигантът от Франция в сферата на козметиката L'Oreal е най-големият доставчик на козметични продукти в САЩ, LVMH вероятно наистина ще почувства болката от тарифите, тъй като продуктовата му гама включва и трите най-засегнати категории.
Фирмите на огневата линия може да намерят утеха във факта, че засега митата са само заплаха към този момент - не е гарантирано, че те ще влязат в сила - въпреки че напрежението остава високо.
Засега конфликтът между САЩ и Франция изглежда далеч от разрешаване - и това, от своя страна, представлява скъпият проблем на Арно.