Борисов скицира набързо разширението на Околовръстното в София
Лидерът на ГЕРБ предлага построяването на 3-километров тунел и естакада
По всичко личи, че предизборната кампания на ГЕРБ започна с битка за сърцата на софиянци. В живо излъчване във Фейсбук лидерът на партията Бойко Борисов скицира и начерта на бял лист как може да бъде решен проблемът с последното парче от Околовръстния път на София – от пътния възел при „Бояна“ до разклона на „Горна Баня“.
Вариантът на Борисов предвижда изграждането на тунел с дължина около 3 километра. Той ще води началото си от района на бензиностанцията на ОМВ при резиденция „Бояна“ и ще продължава до кръстовището с ул. „Суходолска“. Краят му ще е при бензиностанцията на „Горна Баня“, откъдето пък ще има естакада.
Като стъпим на бензиностанцията на „Горна Баня“, така леко го разширяваме с по три ленти в двете посоки. Тук някъде е метростанцията (бел. р. – „Мизия“), от нея отиват на паркинг, завиват наляво-надясно. Правим лек завой към светофара на „Суходол“ и се качваме на един мост с пилони. Не източваме язовира. Слагаме колони от двете страни и пътят стъпва върху тях и отива към кръговото на магистрала „Люлин“, разказа идеята си Борисов, докато чертаеше скицата си на бял лист.
В присъствието на бившия кмет на София Йорданка Фандъкова и на бившия министър на регионалното развитие Николай Нанков, Борисов заяви, че иска проектът да се превърне в кауза на софийската организация на партията и ги призова да говорят със сегашния кмет на града Васил Терзиев относно идеята.
Борисов заяви, че някой може да реши да се подиграва на скицата му, но има разработени и 3D модели, които той показа. По думите му проектът може да се осъществи в рамките на година и половина, плюс 6 – 7 месеца отгоре, ако има някакви проблеми. Заяви, че може да се финансира от общинския и държавния бюджети.
Лидерът на ГЕРБ обясни и ползите от този вариант на инфраструктурния проект – няма да се затварят големите булеварди, остават локалните връзки и достъпът до бъдещата Национална детска болница ще е по-бърз и лесен. Въпреки това Борисов призна, че вариантът му може да е малко скъп. По думите му обаче екологията, спестените часове в задръстване на хората нямат цена.