Брандът „България” струва 54 млрд. долара
Непосредствено над страната ни са Мароко, Гватемала и Литва
Брандът „България” струва 54 млрд. долара. Докладът на специализираната консултантска компания Brand Finance за 2018 г. показва още, че има поскъпване за една година от 7 млрд. долара.
Методологията, по която Brand Finance оценява страните започва със събиране на данни за три основни сфери от живота в страната – тази на стоките и услугите, инвестиционната сфера и за обществото като цяло. При съставянето на индекса Brand Strength Index (BSI) се взимат предвид показатели като развитието на пазарната конкуренция в страната, правителствената политика, корпоративната етика, съдебната система и т.н.
След това се разглеждат прогнозните продажби на всички брандове във всяка страна за пет години напред и се съизмерват с брутния вътрешен продукт (БВП), за да се прогнозират доходите. Пресмята се и дисконтов процент за изчисляване на настоящата стойност на бъдещите печалби от брада.
Най-ценният бранд според класацията на Brand Finance е САЩ, а на второ и трето място са съответно Китай и Германия. България е на 70-то място, а непосредствено преди нея се нареждат Мароко, Гватемала и Литва. Под страната ни пък са Оман, Кения и Мианмар.