British Airways и Shell искат да произвеждат самолетно гориво от отпадъци
Британската авиокомпания ще използва произведеното в новия завод гориво в своите самолети
~ 2 мин.
British Airways и Royal Dutch Shell представиха своя план за изграждане на първия в Европа завод за самолетно гориво от отпадъци. Те ще си партнират с компанията за възобновяеми горива Velocys, съобщава The Telegraph. Съоръжението ще бъде изградено край британския град Имингъм, Североизточен Линкълншир, близо до устието на Хъмбър.
Заводът ще бъде построен от Velocys чрез дъщерното ѝ дружество Altalto Immingham Limited и може да приема половин милион тона нерециклируеми битови и търговски твърди отпадъци годишно, след което ще ги превръща в „устойчиво авиационно реактивно гориво“.
Заводът ще бъде построен от Velocys чрез дъщерното ѝ дружество Altalto Immingham Limited и може да приема половин милион тона нерециклируеми битови и търговски твърди отпадъци годишно, след което ще ги превръща в „устойчиво авиационно реактивно гориво“.
British Airways заяви, че ще купува реактивно гориво, произвеждано в завода, за своите самолети. Целта на британския авиопревозвач е да намали въглеродните емисии с 50% до 2050 г. спрямо 2005 г.
Групата обяви, че ще намали емисиите на парникови газове със 70% за всеки тон конвенционално изкопаемо гориво, което замества.
Горивото също трябва да подобри качеството на въздуха чрез намаляване на емисиите на сажди и серен оксид от изгорелите газове на двигателите и ще се намалят емисиите при преработката на отпадъци в Обединеното кралство.
Устойчивото реактивно гориво, известно още като биогориво, се отнася до непетролни горива, които се осигуряват „по начин, по който се избягва изчерпването на природните ресурси и смекчаване на неговия принос към изменението на климата“, според Глобалната асоциация на авиационните производители (GAMA).
То може да бъде извлечено от различни източници, включително олио, растително масло, битови отпадъци, промишлени отпадъчни газове, захари и селскостопански остатъци и да бъде обработено по различни начини, включително термохимични и каталитични производствени процеси.
Понастоящем биогоривата се смесват с конвенционални горива до стандартния за индустрията лимит от 50%, въпреки че на практика смесите са значително по-малко в момента. GAMA подчертава, че биогоривата могат да се използват в сегашните самолети без никакви промени.
Все още има сравнително малко доставчици, а цената на биогоривата е около три пъти по-висока от конвенционалните горива.
Въпреки това многобройни авиокомпании поемат ангажименти за закупуването му - United се съгласи да закупи 10 млн. галона биогориво от World Energy през следващите две години, докато KLM направи десетгодишна поръчка от нидерландската SkyNRG.
Virgin Atlantic работи с LanzaTech за изграждането на мащабно съоръжение във Великобритания.
Наскоро Finnair извърши полет от Хелзинки до Сан Франциско и обратно, използвайки 12-процентова смес от биогорива, произведена от използвано готварско олио в Калифорния.