БСП иска да се спре концесията на Летище София
Депутатът Георги Свиленски заяви, че никой освен ресорното министерство не знае какви са параметрите на процедурата
~ 2 мин.
Депутатът от БСП Георги Свиленски пожела да бъде спряна концесията на Летище София, която бе възобновена вчера. На брифинг в парламента червеният депутат съобщи, че партията внася в парламента проект за решение за отмяната на концесията.
"Никой от нас, никой от вас, никой български гражданин, освен служителите на министерството на транспорта, които са подготвяли процедурата, не знаят какви са параметрите на тази процедура", заяви Свиленски. По негови думи отдаването на концесия на „най-печелившото българско държавно дружество“ е по непрозрачен и тъмен начин.
Според него летището ще бъде отдадено на концесия на турска фирма и вече са започнали промени в договорите на персонала, за да може те да отговарят на изискванията на бъдещия концесионер.
Още един депутат от левицата – Драгомир Стойнев, също изрази безпокойство от плановете на държавата за летището.
Още един депутат от левицата – Драгомир Стойнев, също изрази безпокойство от плановете на държавата за летището.
„Някой иска да открадне от българските данъкоплатци, да даде летището на конкретна чужда фирма да го експлоатира. Защо е нужно това?“, пита червеният депутат. Той се обърна към колегите си от ГЕРБ с въпроса кое налага концесията на Летище София.
"Ще се строи ли нещо на летището? Нов терминал ли ще правим или нова писта? Тези бомби със закъснител бяха оставени настрана заради българското председателство. Това е първата, която започва да гърми. А други няколко ще започнат да гърмят до месец", коментира още Стойнев.
В отговор на БСП министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че отдаването на концесия на летището не означава смяна на собствеността. „Летище София остава публична държавна собственост“, коментира Московски.
Вчера правителството рестартира процедурата за отдаване на концесия на Летище София. Намеренията на държавата за старт на проекта бяха още от 2015 г. Процедурата бе стартирана в началото на 2016 г., последваха няколко удължавания на сроковете, за да се включат още инвеститори.
В началото на месец април 2017 г. служебният транспортен министър Христо Алексиев, назначен от президента Румен Радев, прекрати процедурата. По негови думи „тя не защитава националния интерес и подготвителните действия не са свършени по най-адекватния начин и съобразно европейските практики“.
След рестарта на процедурата в сряда от ресорното министерство обявиха, че параметрите на офертата ще бъдат публикувани в „Официален вестник“ на Европейския съюз. Причината, която изтъкват от министерството е, че така ще бъде даден равен достъп на всички кандидати за участие в концесията. По думите на транспортния министър процедурата е коректна и се спазват всички изисквания по Закона за концесиите.