Българската euShipments избра Хърватия за първото си придобиване в ЦИЕ
Приемането на еврото и близостта на страната до ключови пазари са част от причините за решението
Българският доставчик на логистични услуги в сферата на електронната търговия euShipments заяви във вторник, че е направил първото си придобиване. Родната фирма е купила мажоритарен дял в хърватския играч от същия сектор Pick & Pack, а целта е да увеличи присъствието си в Централна и Източна Европа (ЦИЕ).
Изборът на Хърватия за разширяване на дейността на euShipments е мотивиран от близостта на страната до Словения, Унгария, Италия, Австрия, но и от бързия темп на растеж и слабото проникване на логистичния пазар там, се казва в прессъобщение на българската компания. Приемане на еврото от Хърватия в началото на тази година също отваря допълнителни възможности за растеж.
Финансовите параметри на сделката, която приключи в края на 2022 г., не са оповестени.
Навлизането в този нов етап от стратегията за разширяване на euShipments бе подкрепен от базираната в София частна инвестиционна компания BlackPeak Capital, която в началото на 2022 г. инвестира до 7.5 млн. евро (8.1 млн. долара) в българската логистична фирма. Това стана през втория фонд – BlackPeak Southeast Europe Growth Equity.
Докато в първите години от развитието на euShipments голяма част от нашите клиенти бяха от Балканския регион – България, Румъния, Гърция – днес имаме клиенти от цяла Европа. С търговски представители в няколко държави, днес уверено можем да определим компанията като международна“, посочи съоснователят и изпълнителен директор на euShipments Светлозар Димитров.
Базирана в Загреб, Pick & Pack е специализирана в предоставянето на цялостни логистични услуги за всички категории електронна търговия и доставя до страни от ЕС, както и до Сърбия, Босна и Херцеговина, Черна гора, Косово, Албания и Украйна. Според информацията тя расте стабилно през последните две години.
Миналата година русенската euShipments удвои капацитета си, добавяйки собствен склад в Будапеща към няколко други партньорски склада в различни европейски локации. В момента фирмата има мрежа в 27 европейски държави и управлява 12 логистични центъра, което ѝ позволява да съкрати времето за доставка и да намали цените за доставки от онлайн магазини в Централна Европа.