Българските туристи не могат да спасят сектора
Според директора на Борда по туризъм усилията трябва да бъдат насочени към повишаване на качеството на предлаганите услуги
Мантрата, че българите могат да спасят родния туристически сектор, е пропаганда и не е вярна. Туристическата инфраструктура в България е голяма и е така изградена, че има потенциал да посреща не 9 или 12 милиона туристи, а дори да удвои този обем. Това каза пред Kmeta.bg Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм. Тя е категорична, че с вътрешния потенциал от около милион и половина–два не може да се спаси бранша.
Това не може да бъде цел“, категорична е тя.
Според нея най-ефективната форма за насърчаване и стимулиране интереса на българите към родния туризъм - както в големите комплекси, така и във вътрешността на страната - е въвеждане на ваучери за почивка за всички български граждани. „Имаме подготвено предложение и сме готови да го предоставим за разглеждане от министъра. Размерът на семейния и личния бюджет и готовността за определен тип разход за почивка е индивидуален. Ваучерът трябва да представлява процент от този разход (може да включва част от цената за настанява или транспортните разходи). Според изчисленията ни, инвестициите на държавата в този механизъм се връщат в размер от 4 пъти повече през преки и косвени данъци“, посочи тя.
По думите ѝ усилията трябва да бъдат насочени към качеството на туристическия продукт, качеството на комуникация, как рекламираме България и качеството на управление.
„Няма значение дали избираме хотел за гости с две стаи или 5-звезден хотел – би следвало качеството на услугата (настаняване, хранене и предлаганите продукти) да бъде толкова добро, колкото би съответствало да бъде и в 5-звездния хотел, който просто разполага с по-голям асортимент поради по-големите си ресурси“, добавя Полина Карастоянова.