CNN съкращава 100 души и залага на дигиталния бизнес
Телевизионният канал обединява новинарските си екипи и въвежда допълнителен абонамент
Новинарският канал CNN ще съкрати около 100 работни места, съобщава Reuters, базирайки се на вътрешно съобщение. Освобождаването на хора е част от плана за консолидиране на новинарските операции и укрепване на дигиталния бизнес.
CNN ще обедини двата си новинарски екипа – телевизионния и дигиталния – ще инвестира във видео съдържание и ще пусне новинарски продукти с платен абонамент, е казал главният изпълнителен директор на CNN Worldwide Марк Томпсън.
Ние изграждаме дигитален бизнес на бъдещето за милиарди долари“, пише той в бележката до служителите.
Томпсън, бивш служител на New York Times и бивш изпълнителен директор на BBC, който пое поста главен изпълнителен директор на CNN през октомври миналата година, се опитва да рационализира операциите на мрежата и да увеличи продажбите, за да се противодейства на спада в телевизионната аудитория.
CNN ще пусне самостоятелен абонаментен продукт на платформата CNN.com до края на тази година, първият от поредицата планирани предложения за абонамент, включително такъв, който ще се фокусира върху стила на живот и съдържанието.
Медията ще създаде TV Future Lab, звено за създаване на съдържание за стрийминг платформата Max и пакетиране на телевизионно съдържание от CNN за нейните цифрови канали. CNN, която е собственост на Warner Bros Discovery, започна да предава съдържание на Max миналата година.
Томпсън описва няколко промени в редакционните работни процеси на CNN, включително централизиран процес на планиране и представяне и нова роля на „мениджър на историите“, която да управлява всички аспекти на една история – от началото до публикуването или излъчването.
Във вътрешното съобщение се казва, че Томпсън ще обсъди плана с персонала.