Diageo продаде 19 марки алкохол, сред които и Seagram's
Купувач е американската Sazerac, а цената на сделката - $550 млн.
Алкохолният гигант Diageo обяви, че продава портфейл от 19 марки на американската частна компания Sazerac за 550 млн. долара. Списъкът включва три разновидности на уиски на Seagram's, плюс Romana Sambuca и вече несъществуващата марка джин на Booth.
Diageo заяви, че продажбата ще позволи на компанията да "постави по-голям акцент върху премиум марките си в САЩ".
Постъпленията, които се очаква да бъдат около 340 млн. лири, ще бъдат върнати на акционерите чрез обратно изкупуване на дялове.
Джинът Booth е известна марка във Великобритания, но производството му бе прекратено през 2017 г., пише "Би Би Си". Рециклирани бутилки от 60-те и 70-те години са налични за цени до 250 паунда от специализирани търговци на дребно.
Sazerac е един от най-старите семейни дестилационни компании в САЩ, работеща в 10 държави, като има международни дейности във Великобритания, Ирландия, Франция, Индия, Австралия и Канада.
Diageo, която притежава марките Guinness, водка Smirnoff и уиски Johnnie Walker, заяви още, че се е съгласила да сключи 10-годишни договори за доставка със Sazerac за пет от продаваните напитки.
Сделката подлежи на одобрение от регулаторите и се очаква да приключи в началото на 2019 г.
Пълният списък на продадените 19 марки: Seagram’s VO, Seagram’s 83, Seagram’s Five Star, Myers’s, Parrot Bay, Romana Sambuca, Popov, Yukon Jack, Goldschlager, Stirrings, The Club, Scoresby, Black Haus, Peligroso, Relska, Grind, Piehole, Booth’s и John Begg.