До края на годината ще бъдат готови ¾ от третия лъч на метрото
За цялото трасе са предвидени 30 нови автоматизирани влакчета
~ 1 мин.
Строителството на метрото е изключително сложна работа. При изграждането на третия лъч минаваме три километра под реки, което допълнително затруднява нещата. Това заяви изпълнителният директор на „Метрополитен“ ЕАД инж. Стоян Братоев пред Bulgaria on air.
"Минаваме през много сложен терен – подземни реки, плаващи пясъци. Третата линия е разделена на 4 етапа. В края на тази година трябва да бъдат пуснати 3 от отсечките. Работи се, но обектът е голям. Влаковете са трето поколение автоматика. Това включва възможност за управление и без машинист. Засега ще има машинист, но той ще има ограничени възможности. Той ще бъде по-скоро придружител към машината“, коментира Братоев и допълни, че всички машинисти минават обучения са екстремни ситуации.
Към момента по новото трасе ще вървят 20 нови влакчета Siemens, а за целия трети лъч ще са нужни още 10.
"За другите две линии имаме 58 влака, като част от тях са от 90-а година. Основният ремонт на влаковете добавя още 5 години към жизнения цикъл, но модернизацията добавя повече", поясни инж. Братоев. „Станциите в София са едни от най-хубавите в Европа – те са с над средното европейско ниво. Всяка станция си има свой индивидуален проект“, допълни той. Ще бъдат изградени и автоматични врати за сигурност като през следващата седмица започва монтажът им на „Красно село“ и станциите на центъра.