Дойде ред и на Snapchat да копира конкурентно приложение
След като години наред другите гледаха от него
Години наред платформите откровено копираха някои от най-креативните функции на Spapchat. Instagram и компанията ѝ майка Facebook първи „откраднаха“ функцията Stories за изчезващите след 24 часа видеа. Примерът им последваха и други социални мрежи, като YouTube, Pinterest, LinkedIn и само миналата седмица, Twitter.
Facebook и Instagram копираха Snapchat и за филтрите за добавена реалност. Те позволяват на потребителите да надгражда образите си дигитални корони, животински уши и други забавни модификации.
Сега дойде ред на Snapchat да прекопира конкуренцията, предава CNN.
В понеделник Snapchat представи нова секция в своето приложение, наречена Spotlight. Тя може да бъде разглеждана като версия на платформата за кратки видеа TikTok.
Snapchat описва Spotlight като „нова развлекателна платформа за генерирано от потребителите съдържание“. Там ще се показват „най-забавните“ снимки от потребителската общност, като с времето съдържанието ще бъде персонализирано според индивидуалните интереси на хората.
Опцията определено звучи познато. Едно от изтъкваните предимства на TikTok е тъкмо подреждането на съдържанието спрямо личните интереси. Китайското приложение може да се похвали и с привличането на популярни звезди към социалната си мрежа, които се възползват от интересните функции, за да качват оригинални видеа в нея. По същия начин и Spotlight на Spapchat ще даде възможност на потребителите да създават любопитни клипове чрез надписи и специални ефекти.
Snapchat не е единствената социална мрежа, вдъхновена от станалия супер популярен TikTok. Instagram стартира свой собствен „клонинг“, наречен Reels по-рано тази година, а YouTube започна да тества продукта Shorts.
Конкурентните функции стартират на фона на геополитическите сътресения около TikTok. Компанията майка на приложението – китайската ByteDance – получи ултиматум от САЩ да продаде американския си бизнес заради съмнения около сигурността. Срокът за това изтече този месец, като бъдещето на апликацията в страната все още е неизвестно. Междувременно конкуренцията не чака с опитите си да предложи алтернатива на потребителите.