Цените в две търговски вериги вече са видими в държавния сайт
Държавната система им позволява да публикуват най-евтините си продукти, но не и промоциите
Две търговски вериги вече публикуват цените на някои от продуктите си в специалния сайт, който служебният кабинет създаде, за да информира потребителите за движението на стоките по цялата верига. Това са германската Lidl и „Кооп“, чийто собственик е Централният кооперативен съюз (ЦКС), с който вчера беше сключено споразумение да продава продуктите на държавната „Ел Би Булгарикум“ на „трайно ниски цени“ в обектите си.
Веригите обаче не са длъжни да вписват цените на всички стоки от кошницата, избрани да се следят в платформата. Те могат да публикуват цените на най-евтините си продукти, но не и тези на промоция, заяви преди дни вицепремиерът Христо Алексиев.
От Lidl България обясниха за Economic.bg, че продуктите им са селектирани така, че данните за тях да бъдат максимално информативни за потребителите и те да могат лесно да направят сравнение с други цени от същата категория.
От веригата обаче виждат проблем с някои от категориите, които според тях са твърде общо описани и не позволяват реална съпоставимост на продукти, като по този начин съществува риск от дезинформация на потребителите.
Така например, в категория „Картофи“ мога да бъдат въведени както пресни, така и стари картофи, мити, четкани, био или пък картофи в мрежичка“, пишат от компанията.
Сами разбирате, че всички тези разновидности не са съпоставими и следва да бъдат на различна цена.
Участието на веригите е доброволно и ако не се подава коректна информация, служебният кабинет обеща да има санкции.
Останалите големи търговски вериги все още не са заявили дали ще се включат в платформата.