Джейми Оливър стартира нова верига ресторанти
Само 6 месеца, след като голяма част от готварската му империя рухна
Джейми Оливър стартира нова верига ресторанти от среден клас само шест месеца, след като по-голямата част от ресторантската му империя във Великобритания рухна, съобщава Guardian.
Два от обектите с марката Jamie’s Italian в Югоизточна Азия – на плажа Кута в Бали и в Банкок (Тайланд) –ще бъдат преобразувани в нов формат, наречен Jamie Oliver Kitchen. Новата концепция ще бъде лансирана от готвача и ще се фокусира върху целодневна трапезария с ястия, отразяващи местната кухня.
До края на 2020 г. са планирани допълнителни 19 откривания, за да се допълнят 70-те ресторанта на 27 пазара, на които Jamie Oliver Group в момента оперира, според компанията му.
Ходът на Оливър идва след като едва три от 25-те му британски ресторанта бяха затворени през май, оставяйки без работа около 1000 души. Голяма част от ресторантьорския сектор в средния клас пазар пострада от пазарна криза. Повече от 1400 ресторанта във Великобритания бяха закрити от юни 2018 г. до същия период на 2019 г., според проучвания на счетоводната фирма UHY Hacker Young. Това се случи, след като вериги като Byron, Strada и Gourmet Burger Kitchen, както и марките Oliver, отчетоха спад на клиентите.
През септември се появи информация, че Оливър си е платил 5.2 млн. паунда миналата година, въпреки срива на печалбите на компанията му. А в нея са включени издателският бизнес на готвача, както и останалите вериги ресторанти, включително Jamie’s Italian, Jamie Oliver’s Pizzeria и Jamie’s Deli.
Готварската и медийна империя на световноизвестния готвач е увеличила продажбите до 43.5 милиона британски лири през годината до декември 2018 г., но печалбата след облагане се е свила почти наполовина до 7.8 милиона паунда.