Една компания изпъква ярко в пейзажа на социалните медии
Четири от приложенията на Facebook влизат в топ 5 на най-широко използваните канали
Добрите времена за Facebook продължават да се нижат – само преди ден компанията обяви финансовите си резултати за второто тримесечие, които недвусмислено показват, че компанията оставя зад гърба си още един „звезден“ период.
Тринадесет години след появата си Facebook продължава да е лидер в сферата на социалните мрежи. Графиката по-долу, изработена от Statista, илюстрира нагледно доминацията на компанията, в чието портфолио влизат също приложенията Messenger, WhatsApp и Instagram. Те, заедно със самата платформа на Facebook, са сред петте най-изполвани социални канала от потребителите по света.
Единственото друго приложение, наредило се под номер 4 в статистиката, е WeChat на китайската Tencent. Под шапката на телекомуникационна компания е и Qzone, намиращо се под номер 6 в класацията.
Част от причината за това Facebook да се представя толкова добре е, че нейните приложения привличат хора с много ясно дефинирани интереси. Това е добре дошло за рекламодателите, които пък търсят канали, по които да таргетират максимално точно своите продукти. Давайки шанс на търговците да комуникират посланията си до милиарди потребители, не е изненада, че компанията на Марк Зукървърг генерира най-много приходи именно от позиционирането на рекламно съдържание.
Преди дни се появи информация, че компанията е изпратила писмо до инвеститорите, в което ги предупреждава, че ръстът на приходите ѝ ще се забави по-късно през годината. Причината е, че мястото за реклама почти се изчерпва.