Едва 15% от фирмите в България са готови за новите правила за лични данни
Това каза Венцислав Караджов, председател на Комисията за защита на лични данни
~ 1 мин.
Едва 15% от компаниите в България имат готовност да въведат Общия регламент за защита на лични данни (GDPR), който влиза в сила през месец май. Това каза председателят на Комисията за защита на лични данни (КЗЛД) Венцислав Караджов по време на събитие по темата.
Въпреки че голяма част от изискванията на GDPR са залегнали и в сега действащия у нас Закон за защита на личните данни, оказва се, че голяма част от организациите не знаят каквa информация за потребителите обработват, как и къде я съхраняват, както и за колко време.
„Често компаниите събират и пазят лични данни, които дори не са им необходими“, изтъкна Петър Кирков, директор Управление на риска в Telelink.
Новият Регламент на Европейския съюз (ЕС) влиза в сила на 25 май. Той се счита за най-голямата секторна реформа и цели да унифицира регулаторната защита на личните данни в Общността.
Двамата взеха участие във форума „Защита на личните данни и поверителност. Подготвена ли е вашата организация?“, организиран съвместно от КЗЛД, Telelik, Microsoft и IBM.