Експерт по етикета съветва: За празниците подарете пари
Това е напълно приемливо и дори хората може да го предпочитат
~ 3 мин.
По време на празниците може да почувствате допълнителен натиск от това да пазарувате в търсене на перфектния подарък за всеки от приятелите и членовете на семейството ви. Но ако това, което наистина искате да направите, е да пропуснете шопинга, и да им дадете пари в брой, това е напълно приемливо.
Всъщност, получателят дори може би ще го предпочете.
Около две трети от хората казват, че предпочитат да подарят пари или да платят за преживявания, сметки или лични разходи, според онлайн проучване на САЩ през 2019 г. сред възрастни, проведено от Early Warning Services, LLC, мрежовия оператор зад платежната мрежа Zelle, съобщава CNBC.
Въпреки че даването на пари изглежда безлично, това може да бъде най-големият подарък от всички, които се нуждаят от пари за покриване на разходите си, или за тези, чиято идея за перфектния подарък е свободата да се отнасят към себе си.
Най-добрият начин да направите подарък е да дадете на хората това, което искат, а не това, което смятате, че трябва да имат, казва Илейн Суон, експерт по етикета. Това може да означава да им дадете пари, така че те да изберат как да ги похарчат.
"Даването на подарък под формата на пари става все по-широко прието: „Преди беше табу да даваш пари или да ги искаш, но сега става част от нашето общество да даваш пари и след това да приемаш любезно тези дарове", казва Суон.
За хората от всички поколения парите за лични разходи са №1 подарък, в сравнение с други подаръци, преживявания и пари за сметки, според проучването на Zelle, но по-младите хора са най-развълнувани.
„Милениалите определено промениха пейзажа по отношение на начина, по който даваме подаръци сега“, казва Суон.
Ето няколко насоки за грациозно даване на подарък под формата на пари през празничния сезон:
Решете колко да дадете и как
Всъщност, получателят дори може би ще го предпочете.
Около две трети от хората казват, че предпочитат да подарят пари или да платят за преживявания, сметки или лични разходи, според онлайн проучване на САЩ през 2019 г. сред възрастни, проведено от Early Warning Services, LLC, мрежовия оператор зад платежната мрежа Zelle, съобщава CNBC.
Въпреки че даването на пари изглежда безлично, това може да бъде най-големият подарък от всички, които се нуждаят от пари за покриване на разходите си, или за тези, чиято идея за перфектния подарък е свободата да се отнасят към себе си.
Най-добрият начин да направите подарък е да дадете на хората това, което искат, а не това, което смятате, че трябва да имат, казва Илейн Суон, експерт по етикета. Това може да означава да им дадете пари, така че те да изберат как да ги похарчат.
"Даването на подарък под формата на пари става все по-широко прието: „Преди беше табу да даваш пари или да ги искаш, но сега става част от нашето общество да даваш пари и след това да приемаш любезно тези дарове", казва Суон.
За хората от всички поколения парите за лични разходи са №1 подарък, в сравнение с други подаръци, преживявания и пари за сметки, според проучването на Zelle, но по-младите хора са най-развълнувани.
„Милениалите определено промениха пейзажа по отношение на начина, по който даваме подаръци сега“, казва Суон.
Ето няколко насоки за грациозно даване на подарък под формата на пари през празничния сезон:
Решете колко да дадете и как
Действителната сума, която давате, в крайна сметка зависи от вашия бюджет и какво можете да дадете.
Суон препоръчва на подаряващите да използват метода „лук“, за да решат колко да дадат. Помислете за външните слоеве на лука като далечни приятели или членове на семейството, които вероятно ще получат подарък в диапазона от 20 до 25 долара. Оттам увеличете сумата, която давате с всеки слой. Ако $20 е в долния край, тогава можете да дадете до $100 или повече за по-близки приятели и членове на семейството.
Въз основа на финансовото ви състояние и колко сте отделили за подаръци, ще можете да стигнете до сума, която да се чувствате удобно да дадете на всеки получател. След това вземете предвид възрастта на всеки получател, колко сте близо до тях и за какво предвиждате, че може да похарчат парите.
Персонализирайте подаръка си
Суон препоръчва на подаряващите да използват метода „лук“, за да решат колко да дадат. Помислете за външните слоеве на лука като далечни приятели или членове на семейството, които вероятно ще получат подарък в диапазона от 20 до 25 долара. Оттам увеличете сумата, която давате с всеки слой. Ако $20 е в долния край, тогава можете да дадете до $100 или повече за по-близки приятели и членове на семейството.
Въз основа на финансовото ви състояние и колко сте отделили за подаръци, ще можете да стигнете до сума, която да се чувствате удобно да дадете на всеки получател. След това вземете предвид възрастта на всеки получател, колко сте близо до тях и за какво предвиждате, че може да похарчат парите.
Персонализирайте подаръка си
По същия начин, по който обмисляте да дадете физически подарък на любимите си хора, отделете време, за да помислите как можете да направите изпращането на пари по-лично и потенциално значимо.
„Начинът, по който персонализирате даването на парите, е да продължите това, което наричам „разузнавателна мисия “, казва Суон. „Направете малко проучване за тези хора, разгледайте техните страници в социалните медии и наистина добийте представа за неща, които им харесват или които ги интересуват.“
Може би получателят е споменал, че иска да си вземе ваканция или иска да гледа определен филм. При подаряването включете бележка, която уточнява за какво смятате, че могат да използват парите. Наример, можете да кажете: „Използвай тези пари за пътуването, което планираш.“
Това ниво на детайлност показва, че сте обърнали внимание и превръщате нещо, което може да се разглежда като безлично, в осмислен жест.