Електрически самолет, представен в Париж, вече с първи клиент
Прототипът на Alice беше показан за първи път на изложението
~ 2 мин.
Израелският стартъп Eviation обяви на Парижкото авиационно шоу, че регионалната авиокомпания Cape Air ще купи неговия електрически самолет.
Eviation разработва 9-местен пътнически самолет, проектиран да лети до 650 мили при около 240 възела (276 мили в час). Търговски самолет би летял с около 500 мили в час, за сравнение.
Електрическият самолет, наречен Alice, чийто прототип беше представен на изложението тази седмица, е предназначен за разстояния, които обикновено се изминават с влак.
Cape Air ще закупи „двуцифрен” брой самолети, като един от тях е с цена от около 4 милиона долара. Очаква се обаче отделните клиенти да договарят различна цена.
Главният изпълнителен директор на компанията Омер Бар-Йохай каза на пресконференция във вторник, че очаква да получи сертификат до края на 2021 г., като прогнозите за доставките са за 2022 година.
"Този самолет не е някакво бъдеще. Той е тук, готов и чака", коментира той.
Бар-Йохай изтъкна приноса на Honeywell, която е изградила контролерите на самолета, както и на Siemens и magniX, които са осигурили електрическия мотор и свързаните с него функции.
Предстои самолетът да пътува до Аризона в Съединените щати, където ще бъде тестван за полети, преди да бъде предложен за сертифициране на FAA (Федерална авиационна администрация).
Шефът на Eviation каза още, чее възможно бъдещите самолети да бъдат правени в Съединените щати.
Самолетът е с около 900 киловата мощност, разделена на три двигателя, предоставени от magniX. Бар-Йохай твърди, че ако има проблем с двата двигателя на крилата, той може да продължи да лети само на задния ротор.
Главният изпълнителен директор на magniX, Рой Ганзарски, също присъства на старта, казвайки пред CNBC, че е „вълнуващо да видим сбъдната мечта.“
По-голямата част от финансирането на Eviation е от Clermont Group, частния инвестиционен фонд на базирания в Сингапур милиардер Ричард Чандлър. Clermont е инвестирала в Eviation 76 милиона долара в замяна на 70% дял в компанията, според информация от 3 януари, подадена до американската Комисия по ценни книжа и борси.
Eviation разработва 9-местен пътнически самолет, проектиран да лети до 650 мили при около 240 възела (276 мили в час). Търговски самолет би летял с около 500 мили в час, за сравнение.
Електрическият самолет, наречен Alice, чийто прототип беше представен на изложението тази седмица, е предназначен за разстояния, които обикновено се изминават с влак.
Cape Air ще закупи „двуцифрен” брой самолети, като един от тях е с цена от около 4 милиона долара. Очаква се обаче отделните клиенти да договарят различна цена.
Главният изпълнителен директор на компанията Омер Бар-Йохай каза на пресконференция във вторник, че очаква да получи сертификат до края на 2021 г., като прогнозите за доставките са за 2022 година.
"Този самолет не е някакво бъдеще. Той е тук, готов и чака", коментира той.
Бар-Йохай изтъкна приноса на Honeywell, която е изградила контролерите на самолета, както и на Siemens и magniX, които са осигурили електрическия мотор и свързаните с него функции.
Предстои самолетът да пътува до Аризона в Съединените щати, където ще бъде тестван за полети, преди да бъде предложен за сертифициране на FAA (Федерална авиационна администрация).
Шефът на Eviation каза още, чее възможно бъдещите самолети да бъдат правени в Съединените щати.
Самолетът е с около 900 киловата мощност, разделена на три двигателя, предоставени от magniX. Бар-Йохай твърди, че ако има проблем с двата двигателя на крилата, той може да продължи да лети само на задния ротор.
Главният изпълнителен директор на magniX, Рой Ганзарски, също присъства на старта, казвайки пред CNBC, че е „вълнуващо да видим сбъдната мечта.“
По-голямата част от финансирането на Eviation е от Clermont Group, частния инвестиционен фонд на базирания в Сингапур милиардер Ричард Чандлър. Clermont е инвестирала в Eviation 76 милиона долара в замяна на 70% дял в компанията, според информация от 3 януари, подадена до американската Комисия по ценни книжа и борси.