Ето го първото електрическо Porsche
Очаква се Taycan да струва около 90 000 долара
~ 2 мин.
Porsche избра Ниагарския водопад, китайска вятърна ферма и соларна централа в Германия, за да представи първия си изцяло електрически спортен автомобил, подчертавайки централната роля на новия Taycan за превръщането на компанията-майка Volkswagen AG във водещия продавач на автомобили с батерии в света.
След неуспешен старт на e-Tron на сестринската марка на Audi, Taycan, който се очаква да струва около 90 000 долара, засега е носителят на знамето в масовия стремеж на VW да свалят пионера на електронните автомобили Tesla Inc. на едновременни събития на трите си най-големи пазари, където Porsche - който е изкарал ревящи спортни автомобили в продължение на седем десетилетия - ще къпе новия автомобил на фона на изображения с устойчива мощност.
Въпреки цялата си инженерна мощ като най-големия автомобилен производител в света, VW се бори да забави възхода на Tesla в сектора. Дебютът на e-Tron, целящ да конкурира Model X на американската компания, бе помрачен от закъснения и изтегляне. Междувременно шефът на Tesla Елон Мъск направи и аелектрически автомобил на по-ниска цена - Model 3, който започна да се продава в Европа тази година и предстои да започне производството в Китай.
Taycan и предназначения за масовия пазар VW ID.3 ще бъдат показани на автомобилното изложение във Франкфурт следващата седмица и е планирано да влязат в производство по-късно тази година, подчертавайки плана от над 30 милиарда евро (33 милиарда долара) на VW за производство на коли на батерии във всички ценови сегменти. Това е план, който германският производител не може да си позволи да провали, коментира Блумбърг.
След неуспешен старт на e-Tron на сестринската марка на Audi, Taycan, който се очаква да струва около 90 000 долара, засега е носителят на знамето в масовия стремеж на VW да свалят пионера на електронните автомобили Tesla Inc. на едновременни събития на трите си най-големи пазари, където Porsche - който е изкарал ревящи спортни автомобили в продължение на седем десетилетия - ще къпе новия автомобил на фона на изображения с устойчива мощност.
Въпреки цялата си инженерна мощ като най-големия автомобилен производител в света, VW се бори да забави възхода на Tesla в сектора. Дебютът на e-Tron, целящ да конкурира Model X на американската компания, бе помрачен от закъснения и изтегляне. Междувременно шефът на Tesla Елон Мъск направи и аелектрически автомобил на по-ниска цена - Model 3, който започна да се продава в Европа тази година и предстои да започне производството в Китай.
Taycan и предназначения за масовия пазар VW ID.3 ще бъдат показани на автомобилното изложение във Франкфурт следващата седмица и е планирано да влязат в производство по-късно тази година, подчертавайки плана от над 30 милиарда евро (33 милиарда долара) на VW за производство на коли на батерии във всички ценови сегменти. Това е план, който германският производител не може да си позволи да провали, коментира Блумбърг.
Taycan „е повратна точка за Porsche и индустрията, тъй катовдига технологичната летва за електрическите превозни средства отвъд Tesla“, пише в доклад на анализатора Bloomberg Intelligence Майкъл Дийн. Taycan би трябвало „да бъде печеливш от пускането, като се има предвид доказаната цена на Porsche, макар и с изключително намалени маржове в сравнение с моделите, работещи на дизел и бензин“.
Колата - елегантен седан с четири врати, привлече около 30 000 депозита, цифра, която трябва да бъде актуализирана по-късно в сряда. Автомобилът може бързо да надмине по продажби емблематичния 911, който е водещ впривлекателността на Porsche сред богатите хора в света от десетилетия.