Eurostar си осигури спасително финансиране
Влакът под Ламанша планира да увеличи честотата на пътуванията, след като Лондон и Париж разхлабиха мерките
Eurostar International Ltd. – операторът на влака под Ламанша – е осигурил пакет за рефинансиране на стойност 250 млн. паунда (305 млн. долара) от банки и акционери, водени от френското правителство. Железопътната компания която осъществява международните влакови услуги Eurostar между Лондон, Париж, Амстердам и Брюксел, изпадна в тежко състояние заради пандемията, която почти заличи международните пътувания, съобщава Bloomberg.
Операторът ще привлече 50 млн. паунда акционерно участие, 150 млн. паунда по формата на гарантирани от инвеститорите заеми и ще преструктурира 50 млн. паунда съществуващи заеми, се казва в изявление на фирмата.
Компанията постепенно ще увеличи броя на пътуванията до Париж до две на ден, започвайки от 27 май, тъй като Великобритания и Франция започват да отслабват граничните ограничения. Честотата ще достигне до три на ден от края на юни, след което постепенно ще се увеличават през останалата част от лятото. В нормални времена ежедневните влакове се движат на всеки половин час във всяка посока.
Британското правителство, което продаде своя 40-процентен дял в базираната в Лондон Eurostar International през 2015 г., се противопостави на всякакво участие в спасителната програма, водена от френската държавна железопътна компания SNCF, която притежава 55%. Сред другите собственици са белгийската железопътна линия SNCB и частните инвеститори Caisse de Depot et Placement du Quebec и Hermes Infrastructure, които купиха британския дял преди шест години.
Главният изпълнителен директор на Eurostar Жак Дамас по-рано апелира за достъп до обезпечените със средства на Банката на Англия заеми, предоставени на някои авиокомпании, заявявайки, че оцеляването на компанията е под въпрос, след като трафикът спадна с 95% по време на пандемията.
Бизнес лобито London First също призова Министерството на финансите на Великобритания да се намеси.