Европейската асоциация на туроператорите ще рекламира България срещу 300 000 лв.
За първи път България попада в програма на ЕСТЕАА за предпочитана дестинация и ще се популяризира с приоритет
Министерството на туризма и Европейската асоциация на туроператорите и туристическите агенти (ЕСТАА) обединяват усилия за популяризирането на България като туристическа дестинация. Това заяви министърът на туризма Зарица Динкова, която подписа споразумението за сътрудничество с ЕСТАА по време на официална церемония, която се проведе днес в София във вторник.
ЕСТАА ще организира събития, популяризиращи България, а Министерството на туризма ще отдели 300 000 лв. за това, уточни пред журналисти министър Динкова.
Трябва да бъдат популяризирани планинският и морският туризъм, природните паркове, богатата култура и история на страната, обясни министърът.
По думите на Динкова това е възможност за бранша, защото мрежата на ЕСТАА включва над 80 000 туристически агенции.
Европейската асоциация и министерството ще си партнират чрез взаимен обмен на информация, знания, опит и чрез консултации на експертно ниво.
Всъщност, България попада за първи път в програма на ЕСТЕАА за предпочитана дестинация. Това е инициатива, чрез която всяка година се рекламира с приоритет определена държава пред останалите членове на Асоциацията.
Много от инициативите вече започнаха. Работим с местния офис на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти по различни проекти, за да засилим присъствието на европейските туристи в страната, а през втората половина на годината предстои специално събитие в София“, уточни генералният секретар на европейската организация, цитиран от БТА.
Целта е да издигнем България на по-високо ниво в полезрението на туроператорите и туристическите агенти, допълни той.
Предистория
В началото на ноември миналата година, по време на годишната среща на Европейската асоциация на туристическите агенти и туроператори в Ламего, Португалия, стана известно, че България ще бъде обявена за предпочитана дестинация през 2024 г. от ЕСТАА. Това означава, че тази година страната ни ще бъде рекламирана пред членовете на всички национални европейски асоциации на туроператори и турагенти.
Представители на туристическата индустрия от 26 страни ще пристигнат у нас за своята годишна среща и ще могат на място да се запознаят с туристическия потенциал на страната ни. Инициативата стана възможна и ще се реализира благодарение на подкрепата от Министерството на туризма като част от маркетинговите активности за промотиране на дестинация България.
Помощ от ЕК
Междувременно стана ясно, че България, в лицето на Министерството на туризма, води преговори с представители на Европейската конисия във връзка с нова помощ за страната ни.
„Антиковидният и след ковидният помощен пакет изпълниха своята роля, но Европа и Светът са изправени пред нови кризисни ситуации като военните конфликти в Украйна и ивицата Газа. България и Румъния се намират в непосредствена близост до войната в Украйна, именно за това и последствията, които българският туризъм изпитва, са по-тежки от останалата част на Европа“, заяви министърът на туризма Зарица Динкова.
България вече постави въпроса пред ЕК за по-ниска ДДС ставка за туристическия сектор, но от думите на Динкова стана ясно, че за момента нагласите в тази насока са по-скоро негативни.
Съответно ние ще се фокусираме в преговорите и разчитаме на партньорството ни с бизнеса в това отношение. Съвместно ще разработим нашето предложение за нов пакет от помощи за България и Румъния, така че туризмът у нас да бъде компенсиран, защото именно той в момента не е равнопоставен с туристическия бранш в Европа“, посочи още Зарица Динкова.
Какъв ще е конкретно пакетът от помощи, който ще бъде разработен обаче така и не става ясно от официалното съобщение на Министерството на туризма.