Европейски съд обяви логото на Adidas за невалидно
Решението може да се обжалва
~ 1 мин.
Вторият най-висш съд на Европейския съюз реши днес, че търговската марка на Adidas, състояща се от три паралелни ивици, е невалидна.
Общият съд на Европейския съюз заяви, че е потвърдил решение на Европейската служба за интелектуална собственост (EUIPO) през 2016 г. за отмяна на предишно решение за приемане на марката на основание, че тя е лишена от отличителен характер.
Adidas все още може да обжалва пред Европейския съд.
Германската компания за спортни стоки регистрира търговската марка през 2014 г. за облекло, обувки и шапки, като казва, че тя се състои от „три успоредни равностойни ивици с еднаква ширина, прилагани към продукта в която и да е посока“.
Въпреки това логото бе оспорено от белгийската компания Shoe Branding Europe, с която Adidas е в десетгодишен спор.
Съд на ЕС обяви за невалидна търговска марка Shoe Branding миналата година, заявявайки, че ивиците са твърде сходни с търговската марка на Adidas.
Adidas трябваше да докаже, че марката е придобила „отличителен характер“ в целия Европейски съюз въз основа на използването й, така че потребителите по своята същност са знаели, че даден продукт е от Adidas, и че може да го разграничат от продукти на друга компания.
Съдът посочва, че марката не е образец, а „обикновена марка с фигури“ и не е уместно да се вземат предвид специфичните употреби, свързани с цветовете.
Институцията също така заяви, че Adidas е предоставила доказателства, свързани с използването на марката в пет държави от ЕС, но не и в целия блок.
Общият съд на Европейския съюз заяви, че е потвърдил решение на Европейската служба за интелектуална собственост (EUIPO) през 2016 г. за отмяна на предишно решение за приемане на марката на основание, че тя е лишена от отличителен характер.
Adidas все още може да обжалва пред Европейския съд.
Германската компания за спортни стоки регистрира търговската марка през 2014 г. за облекло, обувки и шапки, като казва, че тя се състои от „три успоредни равностойни ивици с еднаква ширина, прилагани към продукта в която и да е посока“.
Въпреки това логото бе оспорено от белгийската компания Shoe Branding Europe, с която Adidas е в десетгодишен спор.
Съд на ЕС обяви за невалидна търговска марка Shoe Branding миналата година, заявявайки, че ивиците са твърде сходни с търговската марка на Adidas.
Adidas трябваше да докаже, че марката е придобила „отличителен характер“ в целия Европейски съюз въз основа на използването й, така че потребителите по своята същност са знаели, че даден продукт е от Adidas, и че може да го разграничат от продукти на друга компания.
Съдът посочва, че марката не е образец, а „обикновена марка с фигури“ и не е уместно да се вземат предвид специфичните употреби, свързани с цветовете.
Институцията също така заяви, че Adidas е предоставила доказателства, свързани с използването на марката в пет държави от ЕС, но не и в целия блок.