Facebook дава $300 млн. в помощ на локални медии
Компанията е остро критикувана за ефекта си върху новинарската индустрия и малките играчи
~ 1 мин.
Изправена пред бурни критики относно ролята си в ерозията на медийния бизнес, Facebook обяви, че ще инвестира 300 млн. долара през идните три години в развитието на местни новинарски услуги в световен мащаб, предава Reuters.
Идеята на социалната мрежа, която и по-рано е финансирала медийни проекти, сега е да подпомогне играчите в създаването и поддържането на жизнеспособни бизнес модели, така че да оцелеят. За разлика от предишните инвестиции в новинарската сфера, този кръг се отличава с това, че парите не са за продукти, вързани с Facebook.
По-ранните инвестиции бяха предназначени да насърчат издателите да разчитат на модели за предоставяне на продуктите си през социалната мрежа. Това обаче в крайна сметка е навреди много на някои организации от новинарската индустрия, посочват наблюдатели.
„Ще продължим да се борим с фалшиви новини, дезинформация и нискокачествени новини във Facebook“, заяви в изявление вицепрезидентът на компанията, отговарящ за глобалните новинарски партньорства, Кембъл Браун. По негови думи „ние също имаме възможност и отговорност да помогнем на местните информационни организации да се развиват“.
Facebook е остро критикувана заради ролята на нейната платформа в разпространението на реч на омраза, дезинформация и политическа намеса.
Първият кръг от инвестиции в САЩ например ще подпомогне да се укрепят местните ресурси и използването на технологиите за по-добро събиране на новини и създаване на нови продукти. Ще бъде инвестирано и в набирането на стажант-журналисти от местните общности. Сред получилите финансова инвестиция са различни организации като Център Пулицър, Асоциацията за местни новини, Местния медиен консорциум, Проектът за американска журналистика и други.