Facebook е похарчила $7.3 млн. да опази данните на Зукърбърг
Преди дни обаче стана ясно, че социалната мрежа се е провалила в задачата си
През изминалата година за Facebook задачата да опази личните данни на изпълнителния директор Марк Зукърбърг е станала доста по-скъпа, отколкото през 2016 г., пише Quartz.
Според документ, който социалната мрежа е предоставила на Комисията по ценните книжа и борсите на САЩ, компанията е изхарчила 7.3 млн. долара за дигиталната сигурност на Зукърбърг. За сравнение, през 2016 г. разходите ѝ по това перо са били в размер на 4.9 млн. долара.
Комисията, която отговаря за компенсациите на членовете на борда на директорите на Facebook, е одобрила специална програма за гарантиране на цифровата сигурност на Зукърбърг, тъй като имало „специфични заплахи за сигурността му, произтичащи пряко от неговата позиция на основател, председател и изпълнителен директор“. Скокът в разходите през 2017 г. пък е определен като необходим.
В сумата влизат също разходите за покупката, обзавеждането и поддръжката на личните жилища на Зукърбърг в Сан Франциско и Пало Алто. Включени са и разходите за употребата на личния му самолет. Разходите за сигурността на Зукърбърг са 83% от неговия общ пакет от финансови компенсации за 2017 г., който е нараснал с над 50% спрямо година по-рано. Въпреки това неговата основна заплата остава 1 долар на месец.
Преди дни стана ясно обаче, че високите разходи на Facebook да опази Зукърбърг и личните му данни не са дали особен резултат. Самият Зукърбърг призна през втория ден от изслушването му в Камарата на представителите във Вашингтон, че личните данни от профила му в социалната мрежа са сред тези на 87-те млн. потребители, които са били предоставени на външни лица от британската консултантска фирма Cambridge Analytica, наета от предизборния щаб на Доналд Тръмп.