Facebook променя генерално условията си
Социалната мрежа ще уведомява потребителите за използването на данните им
~ 2 мин.
Европейската комисия и европейският органи за защита на потребителите приветстваха актуализираните условия и услуги на Facebook. Сега те ясно обясняват как компанията използва данните на своите потребители, за да развие дейностите по профилиране и да насочва рекламата си с цел да се финансира.
Новите условия уточняват какви услуги Facebook продава на трети страни, които се основават на използването на потребителски данни, как потребителите могат да затворят профилите си и по какви причини акаунтите могат да бъдат деактивирани.
Това развитие идва след обмяна на информация с комисията, която е имала за цел напълно да разкрие бизнес модела на Facebook на всеобхватен и обикновен език за потребителите.
Вера Юрова, комисар по правосъдието, потребителите и равенството между половете приветства споразумението: "Днес Facebook най-накрая показва ангажимент за по-голяма прозрачност и ясен език в условията на ползване. Компанията иска да възстанови доверието на потребителите след скандала с Cambridge Analytica. Сега потребителите ще разберат, че техните данни се използват от социалната мрежа, за да продава таргетирани реклами".
В резултат на скандала с Cambridge Analytica и вследствие на разследването на платформи за социални медии през 2018 г. Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите поискаха от Facebook ясно да информират потребителите как се финансира социалната мрежа и какви са приходите от използването на потребителски данни. Те също така поискаха платформата да приведе останалите условия в съответствие със законодателството на ЕС за защита на потребителите.
В резултат на това Facebook ще въведе нов текст в своите Общи условия и ще обясни, че не таксува потребителите за услугите си в замяна на съгласието им да споделят своите данни и да бъдат изложени на търговски реклами. Условията на Facebook сега ясно ще обяснят, че бизнес моделът на компанията разчита на продажбата на таргетирани рекламни услуги на търговци, като използва данните от профилите на своите потребители.
Освен това след принудителното действие Facebook също е изменила:
- политиката си за ограничаване на отговорността и сега признава своята отговорност в случай на небрежност, например в случай на злоупотреба с данни от трети страни;
- правомощието си да променя едностранно условията и реда, като го ограничава до случаи, в които промените са разумни, като се вземат предвид и интересите на потребителя;
- правилата относно временното запазване на съдържание, което е заличено от потребителите. Такова съдържание може да бъде запазено само в специфични случаи - например за изпълнение на искане за изпълнение от орган - и за максимум 90 дни в случай на технически причини;
- езикът, който изяснява правото на обжалване на потребителите, когато тяхното съдържание е премахнато.
Facebook ще завърши изпълнението на всички ангажименти най-късно до края на юни 2019 г. Комисията и мрежата за сътрудничество в областта на защитата на потребителите ще следят отблизо изпълнението.
Новите условия уточняват какви услуги Facebook продава на трети страни, които се основават на използването на потребителски данни, как потребителите могат да затворят профилите си и по какви причини акаунтите могат да бъдат деактивирани.
Това развитие идва след обмяна на информация с комисията, която е имала за цел напълно да разкрие бизнес модела на Facebook на всеобхватен и обикновен език за потребителите.
Вера Юрова, комисар по правосъдието, потребителите и равенството между половете приветства споразумението: "Днес Facebook най-накрая показва ангажимент за по-голяма прозрачност и ясен език в условията на ползване. Компанията иска да възстанови доверието на потребителите след скандала с Cambridge Analytica. Сега потребителите ще разберат, че техните данни се използват от социалната мрежа, за да продава таргетирани реклами".
В резултат на скандала с Cambridge Analytica и вследствие на разследването на платформи за социални медии през 2018 г. Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите поискаха от Facebook ясно да информират потребителите как се финансира социалната мрежа и какви са приходите от използването на потребителски данни. Те също така поискаха платформата да приведе останалите условия в съответствие със законодателството на ЕС за защита на потребителите.
В резултат на това Facebook ще въведе нов текст в своите Общи условия и ще обясни, че не таксува потребителите за услугите си в замяна на съгласието им да споделят своите данни и да бъдат изложени на търговски реклами. Условията на Facebook сега ясно ще обяснят, че бизнес моделът на компанията разчита на продажбата на таргетирани рекламни услуги на търговци, като използва данните от профилите на своите потребители.
Освен това след принудителното действие Facebook също е изменила:
- политиката си за ограничаване на отговорността и сега признава своята отговорност в случай на небрежност, например в случай на злоупотреба с данни от трети страни;
- правомощието си да променя едностранно условията и реда, като го ограничава до случаи, в които промените са разумни, като се вземат предвид и интересите на потребителя;
- правилата относно временното запазване на съдържание, което е заличено от потребителите. Такова съдържание може да бъде запазено само в специфични случаи - например за изпълнение на искане за изпълнение от орган - и за максимум 90 дни в случай на технически причини;
- езикът, който изяснява правото на обжалване на потребителите, когато тяхното съдържание е премахнато.
Facebook ще завърши изпълнението на всички ангажименти най-късно до края на юни 2019 г. Комисията и мрежата за сътрудничество в областта на защитата на потребителите ще следят отблизо изпълнението.
Ако Facebook не изпълни своите ангажименти, националните органи за защита на потребителите биха могли да решат да прибегнат до мерки за прилагане, включително санкции, се казва в съобщението на ЕК.