Facebook: Руски тролове са създали 129 събития по спорни теми като миграцията
62 500 души са заявили присъствие, но не е известно колко от тях са отишли и дали събитията са се състояли
~ 1 мин.
Акаунти, свързани с руската „Internet Research Agency“ (IRA), са създали 129 събития на 12 различни страници във Facebook по време на предизборната кампания за президент в САЩ през 2016 г. Те са били видени от 338 000 профила, 62 500 от които са заявили присъствие. Това са част от данните, които най-голямата социална мрежа е подала към Сената във връзка с разследванията за чужда пропаганда в кандидат-президентската надпревара.
Не е известно колко от тях действително са отишли на насрочените събития, както и дали те изобщо са се провели. Мероприятията обаче са били създадени с цел да провокират противостоящи една на друга групи по спорни теми, свързани с чернокожите и имиграцията например. Информацията сочи, че на руска пропаганда са били изложени 150 млн. акаунти във Facebook и Instagram, пише още Engadget.
Няма открити доказателства за това, че избирателите да са били таргетирани конкретно по име чрез използване на данни от техните регистрации в социалните мрежи. Това са заявили както от Facebook, така и от Google и Twitter. И трите компании твърдят, че разследванията им продължават.
В доклада на Facebook се споменава за „незначително припокриване“ между руската пропаганда и рекламните послания от кампанията на Доналд Тръмп. Такива все пак са налице в най-голямата социална мрежа, докато Google и Twitter не са се занимали с този въпрос.
Не е известно колко от тях действително са отишли на насрочените събития, както и дали те изобщо са се провели. Мероприятията обаче са били създадени с цел да провокират противостоящи една на друга групи по спорни теми, свързани с чернокожите и имиграцията например. Информацията сочи, че на руска пропаганда са били изложени 150 млн. акаунти във Facebook и Instagram, пише още Engadget.
Няма открити доказателства за това, че избирателите да са били таргетирани конкретно по име чрез използване на данни от техните регистрации в социалните мрежи. Това са заявили както от Facebook, така и от Google и Twitter. И трите компании твърдят, че разследванията им продължават.
В доклада на Facebook се споменава за „незначително припокриване“ между руската пропаганда и рекламните послания от кампанията на Доналд Тръмп. Такива все пак са налице в най-голямата социална мрежа, докато Google и Twitter не са се занимали с този въпрос.