Facebook забранява подвеждащите реклами за коронавируса
Платформата е обект на критики заради разпространението на фалшиви новини и манипулативно съдържание
~ 1 мин.
Facebook ще забрани рекламата на продукти, предлагащи всякакви лечения или превенция от коронавирус, както и такива, създаващи напрежение и паника около ситуацията.
Заболяването, за което се смята, че е възникнало в китайския град Ухан в края на миналата година, досега официално е отнело живота на повече от 2700 души.
Ходът на най-голямата социална мрежа в света идва на фона на нарастващите регулации върху платформата заради проблемите с вида на споделяното съдържание и опасенията от разпространяването на фалшиви новини и крайни идеологии. Случва се и в момент на ескалираща паника около разрастването на коронавируса, който вече e в Европа.
Реклами с твърдения от типа „маски за лице със 100% гаранция за превенция от разпространението на вируса“ няма да бъдат разрешени, заяви говорител на компанията, цитиран от Reuters.
Американските центрове за контрол и превенция на заболяванията алармираха гражданите да започнат подготовка за разпространението на коронавирус в Съединените щати. Притесненията нараснаха след пламването на огнище в Италия и новините за регистрирани случи в други държави.
Миналия месец Facebook заяви, че ще премахва съдържание за вируса „с фалшиви твърдения или теории за конспирация, които са били маркирани от водещи световни здравни организации и местни здравни власти“. Това по-рано започнаха да правят компании като TikTok и Pinterest.