FlixBus избра София за третия си експертен хъб в Европа
В дългосрочен план компанията планира да наеме около 200 специалисти в сферата на маркетинга, счетоводството и технологиите
Компанията за екологичен транспорт FlixMobility, известна с автобусните и жп услугите FlixBus и FlixTrain, открива в София свой експертен хъб. Той ще се занимава с маркетингови, счетоводни и технологични дейности. Това е третият такъв център на гиганта в Европа след тези в Германия (Нюрнберг) и Украйна (Харков).
В дългосрочен план компанията планира да наеме около 200 служители към съществуващия екип в София, коментираха от FlixMobility пред Economic.bg. Местният засега ще е разположен в coworking пространство и затова не е изненада, че работата от вкъщи също се толерира. От компанията заявяват, че обмислят възможността и за постоянен свой офис, но в момента споделеното пространство отговаря най-добре на глобалната работна политика.
FlixMobility разполага с международен екип от над 3000 души, със седалища в Мюнхен и Берлин, както и с офиси в цяла Европа и Съединените щати.
Експертният хъб в София ще се оглави от Петър Банков, който коментира:
От първоначалните проучвания знаем, че България има голям потенциал за таланти на високо ниво в маркетинг и tech сферата. Вече започнахме набирането на таланти за различни позиции и насърчаваме всички да проверят интересните ни и разнообразни предложения за работа.“
Разширяване и в Бразилия
В началото на юни 2021 г. компанията обяви резултатите от последния си кръг на финансиране, от който крайната събрана сума надхвърля 650 млн. долара. Тези средства ще бъдат използвани за обогатяване на предлаганите от FlixBus и FlixTrain продукти и услуги – както на новите, така и на вече съществуващите пазари. Значителен дял е предназначен за финансиране на глобалната експанзия към нови географски ширини.
Последната стъпка към разширяването на компанията бе направена в посока Бразилия. Компанията ще предоставят на тамошните клиенти автобусни услуги от края на 2021 г.
FlixBus оперира над 400 хил. ежедневни връзки в 2500 дестинации в 36 държави.