Ford се отказва от леките коли на дизел и бензин
Като първа стъпка компанията планира да пренасочи разходи от разработка на бензинови двигатели към електрически и хибридни такива
Американският автомобилостроител Ford обяви новата си стратегия за бъдещето, която изключва производството на дизелови и бензинови коли, различни от SUV и товарните автомобили. Постепенно компанията ще се съсредоточи върху своите камиони и върху производството на нови модели електромобили и хибриди.
Джеймс Хакет, главният изпълнителен директор на Ford Motor, планира да спести 14 млрд. долара чрез намаляване на разходите, пише Voice of America. Компанията ще направи това чрез спиране на производството на някои модели автомобили и чрез пренасочване на ресурсите към камиони, SUV и електрически превозни средства. Целта е да бъде преодолян скептицизмът на инвеститорите.
Хакет, който пое поста във Ford през май тази година, във вторник се срещна с около 100 инвеститори в Ню Йорк, за да изложи своите планове за бъдещето. Той каза, че ако компанията стане по-гъвкава, това ще ѝ помогне да се справи с промените, пред които е изправена автомобилната индустрия – споделеното ползване на автомобили, автономните превозни средства и преминаването към електрическо захранване. „Имам чувство за неотложност за това, което правим тук”, каза изпълнителният директор.
Хакет и екипът му са прекарали лятото в преоценка на операциите на Ford, след като бившият директор Марк Фийлдс беше махнат от поста. Хакет пътува до Русия и Турция и посети фабриките на компанията в Северна Америка като част от проверката си. Тогава той коментира, че е впечатлен от талантливите служители, които Ford е събрал, но иска да обнови фабриките, както и да ускори разработката на продукти и вземането на решения.
Ford също така планира да свие разходи за инженерна дейност в размер на 4 млрд. долара. Това ще се случи чрез правене на по-малко прототипи и намаляване на времето за разработка на продукт. Компанията планира да съкрати една трета от своите разходи за разработка на двигатели и да я пренасочи към електрически и хибридни превозни средства. Планирано е представянето на 13 нови електромобили и хибриди през следващите пет години, включително и на малък електрически SUV през 2020 г.