Франция удари Google с глоба за стотици милиони
Причината е нарушение на конкуренцията в областта на рекламата
Френският регулаторен орган по конкуренцията глоби Google с 220 милиона евро (267 милиона долара) за злоупотреба с пазарна мощ в областта на онлайн рекламата, предава CNBC. Според надзорния орган гигантът несправедливо е насочвал бизнеси към собствените си услуги, нарушавайки справедливата пазарна надпревара. Американската компания се е съгласила да плати санкцията и да прекрати някои от практиките си за самопреференциране.
Разследването е стигнало до заключението, че Google е дала преференциално третиране на своя рекламен сървър DFP, който позволява на издателите на сайтове и приложения да продават рекламното си пространство. Същата е ситуацията и с SSP AdX платформата за списъци, която организира търгове и позволява на издателите да продават своите „импресии“ или рекламен инвентар на рекламодателите.
Конкурентите на Google се оказват потърпевши в резултат на практиките нa Google, сочи анализът на регулатора. Изабел де Силва, президент на френския орган по конкуренция, заяви в изявление, че решението е първото в света,
което разглежда сложните алгоритмични аукционни процеси, чрез които функционира онлайн дисплейното рекламиране“.
По нейни думи практиките на Google са навредили на конкуренцията на нововъзникващия пазар за онлайн реклама, позволявайки на гиганта не само да запази, но и да увеличи господстващото си положение.
Тази санкция и тези ангажименти ще дадат възможност да се възстановят равни условия за всички участници и способността на издателите да се възползват максимално от рекламните си пространства.“