Generali обяви резултатите и плановете си за Централна и Източна Европа
В България компанията демонстрира добри резултати и ръст на доверието към себе си
Застрахователната компания с италиански корени Generali представи своите финансови резултати за Централна и Източна Европа (ЦИЕ).
Лучано Чирина (Luciano Cirina) - главен изпълнителен директор на Generali за Австрия, Централна и Източна Европа и Русия, подчерта, че Generali остава един от водещите застрахователи не само в региона, но и в световен план. Компанията присъства в над 60 страни, има близо 57 млн. клиенти и около 71 хил. служители.
Що се отнася до Балканите, присъствието на Generali в региона датира от 1832 г., когато компанията стъпва в Хърватия. През годините следват редица пробиви в различни балкански държави и страни от ЦИЕ, като последно застрахователят стъпва в Черна гора през 2008 г.
Сега, 10 години по-късно, Generali пристъпи към увеличаване на присъствието си в региона на Австрия, Централна и Източна Европа (ЦИЕ) и Русия. В тази връзка компанията обяви редица новини на специална конференция в Любляна. Лучано Чирина сподели за постигнатото стратегическо банково-застрахователно партньорство с UniCredit, на чиито клиенти в България, Босна и Херцеговина, Хърватска, Чехия, Унгария, Румъния, Сърбия, Словакия и Словения вече ще се предлагат застрахователни продукти от Generali.
„Това е уникален шанс за подсилване на портфолиото на Generali с партньорство за банково осигуряване в региона. По този начин създаваме нов канал за продажби, с цел увеличаване на броя на клиентите ни“, обясни Чирина. Според него партньорството с UniCredit ще доведе в бъдеще до ръст на сделките и печалбите от региона на ЦИЕ, особено в Румъния и Хърватия.
Главният изпълнителен директор припомни, че в края на месец май Generali купи по-малки застрахователни компании в Полша и Словения, за да увеличи присъствието си в региона. В Словения италианската компания придоби Adriatic Slovenica, а в Полша погълна компаниите Concordia Capital SA и Concordia Polska TUW, откупувайки ги от досегашните германски съсобственици Concordia Versicherung и Vereinigte Hagelversicherung.
Мирослав Сингър, който е главният икономист на Generali за ЦИЕ, подчерта, че компанията отчита стабилен ръст на приходите си във всички страни, в които присъства. По думите му голямото търсене на застрахователни продукти в различните държави е продиктувано от развитието на пазара на труда в Европа и различните социални политики. В международен план позитивните тенденции са прогнозите за ръст на световната икономика, включително и в Еврозоната.
За региона на Централна и Югоизточна Европа той отбеляза, че се наблюдават признаци в Румъния и Чехия за т.нар. „прегряване на икономиката”, сред които е и бавно повишаване на инфлацията. Засега държавите предприемат различни мерки за справяне с негативните тенденции. В Чехия и Румъния затягат паричната политика, а позицията на правителството в Полша е подчертано неутрална по въпроса. В Унгария са на мнение, че инфлацията има малко негативни ефекти.
Все пак Сингър отбеляза, че в Централна и Югоизточна Европа през последните години макроикономическите баланси са се подобрили. В някои страни има бюджетен излишък, който позволява на икономиката да издържи на напрежението, свързано с прегряването. Румъния е единственото голямо изключение, тъй като там фискалните (структурни) дефицити са се задълбочили. В Черна гора дефицитите са намалели, но си остават сравнително високи.
„Дженерали“ в България конкретно показва позитивни резултати и увеличаване на доверието към себе си. На 30 май бяха раздадени наградите на най-добрите компании в застрахователния и пенсионноосигурителния сектор. Заедно с тях Фондация „Проф. Д-р Велеслав Гаврийски“ за 20-ти пореден път връчи своите специални награди за цялостен принос в сферата на застраховането и пенсионното осигуряване. Данчо Данчев, главният изпълнителен директор на „Дженерали Застраховане”, получи награда за цялостен принос в развитието на българското застраховане. Тогава Данчев коментира, че застрахователния бранш като цяло трябва да работи да има все по-добър имидж в очите на клиентите, и подчерта, че за „Дженерали“ изграждането на доверие остава основна мисия.