Германия е амбицирана да „пенсионира“ дизеловите локомотиви
Още през 2024 г. започват тестове на водородни такива
Siemens и германските железници обявиха планове за започване на тестове на водородни локомотиви, които могат да изминат 600 км с едно зареждане. С тази технология ще се намалят емисиите на въглероден диоксид и ще бъдат заменени 1300 дизелови локомотива, предава CNN.
Тестовете ще започнат през 2024 г. и ще продължат в рамките на една година. Локомотив, който е с два вагона, ще развива максимална скорост от 160 км/ч и ще може да се презарежда за 15 минути.
Влакът, който се нарича Mireo Plus H, ще се движи между три града в германската провинция Баден-Вюртемберг. Идеята е той да замести конвенционалния дизелов локомотив, работещ по маршрута. Новата водородна машина ще спести около 330 тона въглероден диоксид годишно, се казва в съвместно изявление на двете компании.
За момента Deutche Bahn използва 1300 дизелови локомотива за регионално обслужване. Междувременно около 40% от общо 33 000 км железопътна мрежа все още не е електрифицирана, което означава, че локомотивите не могат да се движат на ток. Планът е до 2050 г. всички дизелови локомотиви „да излязат в пенсия“.