Google продължава да нарушава антитръстовите правила на ЕС
Конкуренти се оплакаха, че дори след многомилиардната глоба от ЕК Google продължава да не спазва антитръстовите правила
~ 2 мин.
Google продължава да не спазва европейските антитръстови изисквания за справедливо представяне на продукти на конкуренцията в своята търсачка. За това алармираха представители на бизнеса, предават световните медии.
Гигантът вече се сблъска с рекордна за времето си глоба, когато през юни тази година бе задължен да плати 2.4 млрд. евро заради неспазване на антитрътовите прави. (Година по-късно за друго провинение компанията бе санкционирана още по-солено – с 4.3 млрд. евро, бел.р.).
Въпросната антитръстова глоба от юни дойде след седемгодишно разследване. В крайна сметка регулаторните органи решиха, че Google нарушава правилата за конкуренция в Общността. Провинението е свързано с това, че компанията неправомерно популяризира собствената си услуга за пазаруване в своята търсачка, обричайки конкурентните на твърде слаба видимост.
Въпреки крайният резултат и наложената глоба сега амеирканската компанията продължавала с тази практика, оплакват се конкуренти. Повторното им надигане може да доведе до още по-големи финансови санкции за Google, пише BBC.
Новата жалба е изпратена под формата на отворено писмо до еврокомисаря по конкуренцията Маргрет Вестагер. Под текста в него са се подписали 14 европейски услуги за сравнение на цени. Според тях въведените нови мерки за търсене в Google не подобряват нещата, а ги влошават.
Google, от своя страна, настоява, че спазва изискванията на ЕК.
Компанията промени полето за пазаруване в горната част на резултатите от търсенето, така че то вече да не се запълва само с предложения, рекламирани от Google. Гигантът склони да даде полета на две други конкурентни услуги – за да заемат въпросните карета, трябва да наддават за тях.
Google също така се съгласи да отдели услугата си за пазаруване от дейността на основната компания. Идеята е рекламните слотове, за които кандидатстват конкурентите, да не се субсидират и от приходите на основния рекламен бизнес.
Конкурентите на Google обаче описват своеобразния аукцион като „нито съвместим, нито ефективен“. Година след промените европейският бизнес е на мнение, че те се отразяват негативно на конкуренцията, потребителите и иновациите, а „неправомерното поведение на Google продължава“.
Основната критика е, че тръжната система на практика принуждава конкурентите на Google да заделят средства от своите приходи, за да спечелят рекламно поле, докато останалите слотове, принадлежащи на Google, не струват нищо на гиганта.