Google спира Flash рекламите
От днес потребителите на Chrome трябва да активират опцията сами
От днес Google спира Flash рекламите в своя браузър Chrome. В случай, че потребителите желаят да виждат отново въпросните реклами, те ще трябва да активират тази опция сами.
Според компанията блокирането на „тежкото“ Flash съдържание ще улесни потребителите и ще удължи живота на батерията на техните мобилни устройства.
Технологичният гигант обяви новината в социалната си мрежа Google+ и посъветва рекламните си партньори да преминат към HTML5 базирани реклами, за да избегнат блокирането на спотовете си.
Google разполага с платформа за реклами AdWords, която автоматично конвертира повечето реклами в предпочитания стандарт HTML5, който е много по-ефективен спрямо използваните ресурси.
Наскоро и конкурентите от Mozilla блокираха напълно Flash в своя Firefox, тъй като беше открита сериозна пролука в сигурността на софтуера. Компанията деактивира блокирането едва когато Adobe отстраниха проблема.