Готвят връщането на компрометиран директор в Летище София
Очаква се Пламен Станчев да бъде назначен отново за ръководител на столичния аеропорт, след като бе освободен през 2010 г. заради злоупотреби
Служебният кабинет на президента Румен Радев подготвя смяната на изпълнителния директор на Летище София. По информация на Economic.bg Христо Щерионов ще бъде заменен от Пламен Станчев - назначен от кабинета на Тройната коалиция през 2005 г. и отстранен от първото правителство на ГЕРБ през 2010 г. заради множество сигнали за нарушения и злоупотреби. Очаква се министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев да подпише заповедта за освобождаването на Щерионов в рамките на следващата седмица.
През август 2010 г. тогавашният министър на транспорта Александър Цветков освободи Станчев, който управляваше летището в продължение на 5 години, а за този период имаше проблеми със сметосъбирането, с броя на пътниците и с финансовите резултати на Летище София. Тогава не бяха посочени официални мотиви, но неофициално смяната бе продиктувана от множеството установени от различни институции нарушения и злоупотреби по време на неговото управление.
Проверки на Агенцията за държавна и финансова инспекция от 2009 г. и на транспортното министерство от началото на 2010 г. отриха сериозни нарушения от страна на ръководството, ощетили бюджета с мили. Одитите бяха изпратени на прокуратурата, но до дело така и не се стигна.
Проверката от началото на 2010 г. установи нарушения в две обществени поръчки на обща стойност 8.5 млн. евро, възложени от ръководството на "Летище София" ЕАД. Едната е за почистване на Терминал 2, а другата за изграждане на шумозащитен екран на площадка за изпробване на авиационни двигатели.
Държавното обвинение проверяваше и случай с неотчитане на такси за преминаване на пътници през търговския ВИП на летището, които са ощетили дружеството с 2.24 млн. лв., описан в одит на АДФИ.
Името на Пламен Станчев бе замесено и в скандал със злоупотреби с огромни суми за процесуалния представител на летище София в арбитража с кувейтската компания МАК/АДМАК, която изгради новата писта на столичния аеропорт. Искът на кувейтците бе за 32 млн. долара и в последствие бе намален на половина.