Грешка за милиони: Забравиха важна отбивка на „Марица“
Отсечката свързва Бургас и Стара Загора
Проектантите и строителите на първите километри от магистрала „Марица“ са забравили да направят важна отбивка от нея. „На мястото, на което аутобанът се свързва с „Тракия“ при пловдивското село Плодовитово, няма отбивка за Стара Загора и Бургас“, съобщи шефът на управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Лазар Лазаров.
Според Лазаров сега държавата ще трябва да плати от бюджета милиони левове, за да може този пътен възел да се проектира и изгради. Това ще стане чрез мост над „Тракия“. Очаква се обявяване на обществената поръчка.
Вместо в края на годината готовата магистрала „Марица“ да зарадва населението, ползващите я ще бъдат неприятно изненадани от този недостатък, информира в. „Труд“. Ако искат да стигнат до Стара Загора или Бургас, идващите от Свиленград превозни средства ще трябва да се качат на „Тракия“ но в посока София и да пътуват допълнителни 10 км до пътния възел при Оризово и там да обърнат в обратната посока.
Този участък от „Марица“ е проектиран още по времето на социализма от едновременното предприятие „Пътпроект“ и е изграден в началото на 80-те години. Става въпрос за 5-километрова отсечка, която години наред свързваше „Тракия“ с Плодовитово и старото шосе между Пловдив и Чирпан. Този участък е вече доста амортизиран и при пускането на „Марица“ ще трябва да се ремонтира.
Строителството на останалата част от „Марица“ закъснява. Очаква се аутобанът да е напълно готов до края на септември. Археологическите разкрития и непредвидени в първоначалните проекти укрепвания на почви удължиха срока с около 1 година. Магистралата трябваше да е готова още миналата година. Аутобанът ще бъде с дължина 117 километра и ще свързва „Тракия“ със Свиленград и ГКПП Капитан Андреево.
По думите на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова тол таксата за преминаване по магистрали за леките коли най-вероятно ще е 10 стотинки на километър. Това означава, че пътуването от София до Бургас ще излиза по 36 лева на автомобил в едната посока, а разстоянието от София до Варна ще струва около 43 лева. Според министър Павлова това показват първоначалните разчети и анализът на трафика тепърва предстои.
Тол системата ще се въведе поетапно, като първо ще обхване тировете и тежките камиони, които трябва да бъдат спрени да използват малките пътища, непригодни за тежкия трафик. След това ще се въведе електронната винетка за леките коли, а тол таксата за тях ще стане факт след построяването на магистралния пръстен.