Дефектни поставки за чаши може да струват $5 млн. на BMW
При намокряне автомобилът влиза в авариен режим и има опасност от отваряне на въздушните възглавници, се твърди в групов иск срещу гиганта
Германският концерн BMW е изправен пред съдебен процес заради поставката за чаши в някои от моделите си. Ако загуби, компанията би понесла щети в размер на около 5 млн. долара, пишат специализирани издания за автомобили. Според груповия иск гигантът прикрива зачестилите посещения на дилъри на коли, алармиращи за въпросния недостатък.
Проблемът е засечен например при BMW X7, където т.н. "cup holders" (държачи за чаша) изглежда имат дефект. Оказва се, че те не са водоустойчиви и чашите не са стабилни. А при разливане на течност може да бъде засегнат контролният модул, управляващ въздушните възглавници, който се намира точно под поставката, обяснява специализираният сайт The Drive.
При намокряне автомобилът влиза в авариен режим, като има вероятност и от отваряне на възглавниците. Тези проблеми могат да причинят големи главоболия на собствениците – повредите обаче не се покриват от гаранцията, а цената на ремонта може да надхвърли 2000 долара.
Груповият иск бе подаден в Окръжния съд в Ориндж Каунти, Калифорния от адвокати на BrightK Consulting. Посочено е, че проблемът може да засяга и други модели.
Вярваме, че има хиляди превозни средства, които имат същия дефектен дизайн. Тези коли са предразположени към неизправност, когато има разлята течност в поставките за чаши“, заявява адвокат Хованес Маргарян.
В жалбата са цитирани няколко различни случая, част от които са били публикувани във форум от потребители, търсещи помощ при възникване на повредата. Собственик заявява, че след разливане на течност в поставката се е стигнало до „неизправност в системата“. Друг потърпевш е потърсил помощ за ремонт от сервиз, откъдето му е било обяснено, че течността е изтекла в контролния модул на SRS, което е причинило неизправността.
Според BMW обаче тази повреда не е заради дизайна на поставката и отказва да покрие разходите за ремонт.
„Имам гаранция, но BMW заявява, че това е външна намеса и повредата няма да бъде покрита от гаранцията“, оплаква се потърпевшият.
Има и случаи, при които автомобилният производител е покрил ремонта, но след досадна комуникация с дилъри на марката. Потърпевшите не са съобщили за по-сериозни инциденти, предизвикани от дефекта.